رئسی اداره آموزش و پرورش هفتکل:

هر بی سوادی که تحت خانواده خود باسواد شود ۶۳۰ هزار تومان میگیرد

خورنا – سیرویس حسین پور گفت: وزارت آموزش و پرورش بایدنگاه ویژه ای به خوزستان داشته باشد/ جهل و بی سوادی پایه واساس بسیاری ازعقب ماندگی هاست/ هر بیسوادی که تحت خانواده خود باسواد شود ۶۳۰ هزارتومان میگیرد/ راه اندازی مرکزحوزه امتحانات نهایی دررغیوه/ راه اندازی مرکزمشاور درهفتکل/ احداث مدرسه درسالمیه ونمره یک/ سال آینده هفتکل میزبان مسابقات قرآنی ومعارف استانی خواهدبود/ کسب مجوز دارالقرآن/ ثبت نام در کانون های ورزشی جهت اوقات فراغت

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری ندای هفتکل، جلسه شورای آموزش و پرورش هفتکل ظهر روز گذشته با حضور اکثر اعضا و امام جمعه و فرماندار و تعدادی از مسئولین محلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

در این جلسه سیروس حسین پور رئیس اداره آموزش و پرورش هفتکل گفت: اینکه شاخص علمی استان ما از استانهای دیگر کمتر است علل گونانی دارد و یکی از مهمترین علت های آن جنگ تحمیلی بوده که آسیب های فراوانی به استان ما از نظر زیر ساخت ها زده و خصوصاً به آموزش و پرورش استان آسیب جدی زده و شاخص علمی ما را شکسته است.

 

حسین پور اضافه کرد: جنگ به شدت نابود و تخریب می کند و منابع داخلی استان هنوز پاسخگوی تخریب تاریخی این جنگ تحمیلی نبوده و آموز و پرورش استان با نگاه ویژه و عادلانه مسیر واقعی خود را پیدا می کند و باید وزارت آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این استان داشته باشد.

 

وی گفت: ما در شهرستان هفتکل اولین شاخص و الویت را مبارزه با بی سوادی اعلام کرده ایم و برای افراد زیر ۵۰ سال ثبت نام را شروع کرده ایم و افراد بی سوادی که در کلاسهای آموزشی شرکت نمایند؛ و اگر فرد بی سوادی تحت پوشش افراد خانواده خویش جهت با سوادی قرار بگیرد مبلغ ۶۳۰ هزار تومان آموزش و پرورش شهرستان هفتکل به آنها پرداخت می نماید.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش هفتکل پیش دبستانی و مدارس غیردولتی را از شاخص های دیگر علل عقب ماندگی علمی استان خوزستان از استانهای دیگر دانست و گفت در سال آینده ۱۰۰ درصد نوآموزان این شهرستان تحت پوشش قرار خواهید گرفت و همچنین باید در این شهرستان مدارس غیر دولتی راه اندازی شود تا کیفیت آموزش و پرورش بهبود یابد.

 

سیروس حسین پور در ادامه از میزبانی اداره آموزش و پرورش هفتکل در مسابقات قرآنی و معارف اسلامی خبر داد و تصریح کرد: بدلیل درخشش خوب دانش آموزان این امتیاز به شهرستان هفتکل داده شد و با یاری خداوند در سال آینده این شهرستان یک شهرستان قرآنی خواهد بود.

 

ایشان از راه اندازی مرکز مشاوره و کسب مجوز دارالقران و همچنین راه اندازی حوزه امتحانات نهایی در بخش رغیوه در سال آینده و احداث مدرسه در روستای سالمیه بخش رغیوه و راه اندازی مدرسه شبانه روزی در نمره یک خبر داد و افزود: بعد از بازدید مدیرکل آموزش و پرورش از بخش رغیوه اعتباراتی برای تعمیر و بازسازی و احداث مدارس جدید در این بخش اختصاص داده شد.

 

وی در پایان اظهار داشت: جهت پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان عزیز ۵ کانون ورزشی را فعال کردیم که دانش آموزان در حال ثبت نام می باشند.

 

گزارش از: علی عوض نژاد