دامنه کندی و قطعی‌های اینترنت ایذه در هم آمیخته شد

خورنا -برخی مشترکان اینترنت ایذه از قطع شدن روزانه اینترنت در محله خود اعلام نارضایتی کردند.

مشترکان اینترنت برخی از محلات این شهرستان با ابراز گلایه از قطعی‌های متداول شبانه‌روزی آن، خواستار توجه جدی و رسیدگی هرچه سریع‌تر مخابرات استان خوزستان و رفع آن شده‌اند.

*قطعی اینترنت در برخی از محلات ایذه به‌ صورت روزانه است

یکی از شهروندان ایذه‌ای که روزانه گرفتار مشکل قطعی اینترنت خود است در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: من یکی از ساکنین خیابان آیت‌الله طالقانی و حدفاصل بین میدان امام علی(ع) و میدان سپاه هستم که هر روز شاهد قطعی‌های چندساعته و یا قطع کامل آن در محل کار و منزل خود هستم.

عباس احمدی با اشاره به اینکه به‌ دلیل کار و سکونت در این خیابان از سه خط اینترنت در محل‌هایی با حدفاصل بیش از ۲۰۰ متر استفاده می‌کنم افزود: متاسفانه هر سه خط ما از دو ماه گذشته تا به امروز دچار نوسان و قطعی هستند.

وی با بیان اینکه علاوه بر ما سایر کسبه و ساکنان این خیابان نیز با چنین مشکلاتی مواجه هستند گفت: با مراجعه به دفاتر خدمات اینترنت شهرستان؛ آنها مشکل را در سیستم انتقال فیبر نوری استان می‌دانند و رفع این مشکل را از جانب دفاتر خدماتی و مخابرات ایذه خارج ذکر می‌کنند.

این شهروند ایذه‌ای در پایان با بیان اینکه امیدوارم مخابرات استان خوزستان هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل در اینترنت و خطوط انتقال آن تلاش کند تصریح کرد: ماهانه حجم بسیار زیادی از ترافیک خود را به‌دلیل پایان یافتن دوره و عدم استفاده به‌دلیل این قطعی‌ها از دست می‌دهیم و انتظار می‌رود مخابرات استان خوزستان نسبت به هزینه‌های بی‌ثمر ما نیز چاره‌ای بیاندیشد.

*سیستم مخابراتی استان در حال به‌روز شدن است/به‌زودی مشکلات رفع می‌شود

رئیس مخابرات شهرستان ایذه در این راستا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: این قطعی‌های اینترنت تنها در شهرستان ایذه نبوده و با‌ توجه به بروزرسانی سیستم اینترنت و تجهیزات مخابراتی در استان، از هفته‌های گذشته شاهد بروز این مشکلات بوده‌ایم.

مظفر عالیپور با بیان اینکه پس از نصب دستگاه‌های جدید و به‌روز آوری سیستم به‌ طور کامل ارائه خدمات به‌ حالت گذشته و بهتر از آن در خواهد آمد افزود: امیدواریم در پایان به‌ روز کردن این شبکه، مشکل اینترنت کل استان حل شود.

وی در راستای گله‌مندی برخی از کاربران از قطع شدن متداول آن در شهرستان و به‌صورت محله‌ای در برخی از ساعات گفت: مودم بعضی از مشترکان در ساعات مختلف به صورت کانکت است ولی انتقال داده صورت نمی‌گیرد، این دسته از افراد می‌توانند با چند بار خاموش و روشن کردن مودم، آی‌پی جدید بگیرند.

عالیپور در این راستا اضافه کرد: در صورت عدم رفع مشکل در خط اینترنت، مشترکان می‌توانند با ارائه درخواست کتبی به مخابرات شهرستان، برای پیگیر شدن آن توسط مخابرات ایذه در استان اقدام کنند.

*از گلایه خرابی اینترنت تا اعلام رضایت تعلق اینترنت…

این چندمین خبر مربوط به خرابی اینترنت در شهرستان ایذه و اشاره به گلایه‌های مردمی این شهروندان از به هدر رفتن حجم و هزینه‌های خود در قبال اینترنت است، ولی متاسفانه با توجه به اخبار رسیده در برخی روزها این مشکل همچنان ادامه دارد و مشترکان این شهرستان همواره منتظر بهتر شدن وضع ممکن در اینترنت خود هستند.

با وجود این مشکلات مخابراتی در شهرستان ایذه، بسیاری از مشترکان تلفن ثابت در خیابان‌های حافظ جنوبی، بلوار چویل و ترمینال که به‌ علت نبود شبکه و پست خالی چندسال در نوبت دریافت خطوط خود بوده‌اند، از اداره مخابرات شهرستان ایذه، به‌ویژه مظفر عالیپور رئیس کنونی این اداره و عباس سنجری رئیس اسبق آن به‌دلیل پیگیری‌های مداوم خود در جهت رفع این مشکل اعلام رضایت و تشکر داشته‌اند.

ارائه خدمات و راه‌اندازی اینترنت روستایی در بخش‌های مختلف شهرستان ایذه، یکی دیگر از خدمات این اداره در شهرستان بوده که در هفته‌های گذشته باعث رضایت روستائیان شده است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *