گفتگو با یک شاهد عینی و سرپرست منطقه 2 شهرداری اهواز ؛

تشریح جزئیات حادثه پل عابر پیاده در اهواز (+عکس)

میلاد گل داری – خورنا : «بیژن بهوندی» شهروندی که از نزدیک شاهد ماجرا بود به خبرنگار «همشهری» می گوید : به اتفاق خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارک دولت اهواز در قسمت کتابخانه مرکزی استان خوزستان رفته بودیم که بعد از دقایقی برای خرید نیاز بود به آن طرف جاده بروم و طبق معمول از پل عابر پیاده واقع در آن محل استفاده کردم. ولی بلافاصله بعد از این که پله پایانی را پشت سر گذاشتم متوجه لرزش وحشتناک و صدای بسیار ترسناکی شدم و به طرفی دویدم که مخالف جهت برخورد کامیون با پل عابر پیاده بود.

وی ادامه می دهد : چند قدم آن سو تر که ایستادم دیدم کامیون با جک کاملا باز به پل برخورد کرد و پل عابر پیاده که باید ضامن سلامتی مردم باشد به راحتی هر چه تمام تر با ضربه ای نه چندان قوی بر روی اتاقک کامیون افتاد. از شهردار اهواز به جِد تقاضا دارم که برای استاندارد سازی ساخت و نگهداری پل های عابر پیاده تدبیری بیندیشند.

سرپرست منطقه ۲ شهرداری اهواز در پی وقوع این حادثه به خبرنگار همشهری توضیح می دهد : ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ی جمعه ۲۹ خرداد ماه بود که کامیونی ۱۰ چرخ از سمت مسیر شمال به جنوب جاده ساحلی در حال حرکت بود که جک پشت کامیون باز می شود و متاسفانه راننده بدون آن که متوجه این موضوع باشد، با سرعتی بالا به عرشه پل عابر پیاده روبه‌روی کتابخانه مرکزی برخورد می کند و منجر به سقوط عرشه روی اتاقک کامیون می شود و جان خود را از دست می‌دهد.

وی اضافه می کند : نیروهای امدادی و نیروهای امدادی شهرداری سریعا در محل حادثه حاضر شده و با ۳ جرثقیل پل عابر را به بالا برداشتند و سر جای خود گذاشتند و کامیون حادثه دیده نیز به آتش نشانی منتقل و سقف آن بریده و جسد راننده از آن خارج می‌شود.

مسعود محمد شفیع پور درباره خسارت وارده به پل اینگونه می گوید : ما نگران حال راننده بودیم که متاسفانه فوت کرد ؛ برای پل مشکل خاصی به وجود نیامده است و فقط پله آن حادثه دیده و نیاز به تعمیراتی جزئی دارد که رفع خواهد شد.

سرپرست منطقه ۲ شهرداری اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری مبنی بر نبود استحکام لازم این پل عابر پیاده می‌گوید : پل هیچ گونه مورد و مشکل خاصی نداشته و سازه پل کاملا اصولی و فنی بوده است و وقتی که جک کامیون باز شده تا ۶ متر بالا آمده پل تخریب شده، در صورتی که پل های عابر پیاده در ارتفاع چهار و نیم متر ساخته می شود. پل کاملا استاندارد و کاملا فنی است و نه فقط در اهواز ، در تمام شهرها که بروید ملاحظه کنید نوع سازه پل با همین اصول فنی ساخته شده است اگر پل استاندارد نباشد اصلا نصب نخواهد شد.

تردد خودروهای سنگین و همچنین کامیون های حامل مواد سوختنی در معابر عمومی شهر بر خلاف مقررات و عدم رعایت وقت و ساعات مقرر باعث ایجاد دغدغه جدی برای شهروندان شده است که یکی از این نگرانی ها تخلیه سوخت در جایگاه ها آن هم در ساعات روز و اوقات پُر تردد است. این مساله بعضا منجر به ایجاد حوادثی نیز شده است. همچین در حادثه ای بر اثر واژگونی خودروی تیبا در کوی پردیس اهواز در ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ۴ نفر مصدوم شدند.

لینک مطلب منتشره در وبسایت روزنامه همشهری مورخ یک شنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۴