در حد فاجعه: عرضه لوازم آرایشی تقلبی «برندهای مشهور» از سوی «وارد کنندگان رسمی»!

خورنا – ابتدا لوازم آرایشی معتبر و برند را از کشورها و شرکت های اصلی خریداری می کنند و مراحل قانونی ثبت و اخذ مجوزش را در داخل می گیرند و آنها را وارد بازار می کنند. بعد از طی این مراحل، ماجرای اصلی آغاز می شود: واردکنندگان رسمی،در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی، تولید اقلام تقلبی با همان برندها را به کشورهای ثالث مانند چین سفارش می دهند و از این به بعد، نه جنس اصل، که جنس تقلبی و غیربهداشتی را وارد بازار می کنند…

این بار نه قاچاقچیان ناشناخته که وارد کنندگان برندهای معروف ، قصد جان مردم کرده اند و مشخصاً زنان و دختران ایرانی را هدف مقاصد سودجویانه خود قرار داده اند.

فرمول کارشان نیز ساده است: ابتدا لوازم آرایشی معتبر و برند را از کشورها و شرکت های اصلی خریداری می کنند و مراحل قانونی ثبت و اخذ مجوزش را در داخل می گیرند و آنها را وارد بازار می کنند.

از آنجا که این اقلام ، اصل و باکیفیت هستند، بازار از آن استقبال می کند و اینجا ، نقطه آغاز ماجراست: واردکنندگان که هم مجوزهای قانونی را دارند و هم بازار را ، در اقدامی غیرقانونی و غیرانسانی، تولید اقلام تقلبی با همان برندها را به کشورهای ثالث مانند چین سفارش می دهند و از این به بعد، نه جنس اصل، که جنس تقلبی و غیربهداشتی را وارد بازار می کنند و سودهای هنگفت به دست می آورند.

این موضوع دلهره آوری است که رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی ، درمانی و دارویی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران  هم بر آن صحه می گذارد و شیوع تقلب در عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی را در حد فاجعه توصیف می کند و می گوید: تاکنون ۳ پرونده بزرگ ملی در مورد تقلب در عرضه این لوازم به صورت جدی در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است.

مرتضی خدایی در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران می افزاید:  اخیرا با پروندهایی مواجه هستیم که برخی از وارد کنندگان اصلی برندهای معروف لوازم آرایشی و بهداشتی با سوء استفاده از وضعیت نابسامانی که در این حوزه وجود دارد در کنار توزیع اندک محصولات اصلی اقدام به توزیع گسترده لوازم آرایش تقلبی با همان برند می کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه چگونگی تقلب از سوی این شرکت ها می گوید: این شرکت ها بخشی از کالا را با اخذ مجوز و با برند اصلی وارد کرده و سپس از طریق مراکز فروش غیر رسمی مانند آرایشگاه ها و کلینیک های غیر مجاز توزیع و پس از تثبیت کالا ساخت همان محصول را با کیفیت بسیار پایین تر به کشور های دیگر سفارش داده و سپس به صورت قاچاق وارد و در بازار عرضه می کنند.

به گفته این مقام مسؤول هم اکنون پرونده ۳ شرکت که “برندهای بسیار معروف”ی را نیز توزیع می کردند به صورت جدی در سازمان تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است و در این راستا نیز دستور توقیف کالاهایشان صادر شده است. سازمان تعزیرات حکومتی در سال جاری به صورت ویژه رسیدگی و برخورد در حوزه تقلب و قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی را در دستور کار دارد.

 

رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات پزشکی ، درمانی و دارویی سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهروندان چگونه می توانند در خرید لوازم بهداشتی از اصالت محصول مطمئن شوند چنین می گوید: توصیه می کنیم تا خرید لوازم بهداشتی حتما از طریق داروخانه ها انجام شود زیرا این مراکز علاوه بر داشتن مسئول فنی که مسؤولیت دارد در معرض نظارت دائمی دانشگاه های علوم پزشکی نیز هستند و این موضوع باعث می شود تا در ارائه محصول دقت بیشتری داشته باشند.

عصر ایران ، پیگیر این پرونده است و به محض نهایی شدن احکام این شرکت ها، نام متخلفان و برندهای مربوطه را منتشر خواهد کرد.