دستگاه‌های اجرایی هندیجان برای اوقات فراغت جوانان برنامه‌ریزی کنند

خورنا – وهاب شیرعلی : حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در حاشیه جلسه اوقات فراغت، در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در هندیجان، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان بیکار را دوست ندارد و در واقع انسان چه نوجوان، جوان و حتی مسن باید همیشه مشغول کار و کوشش باشد.
وی خاطرنشان کرد: در بحث اوقات فراغت متولیان باید برای هر کدام از جوانان پسر و دختر برنامه‌های خاص خودشان را اجرا کنند و آن چه که در آینده بتواند به درد زندگی آنها بخورد، آموزش دهد.
امام جمعه هندیجان اضافه کرد: برای قشر جوان و نوجوان پسر آموزش‌هایی از قبیل مکانیکی، جوشکاری و برق و غیره را آموزش دهند، بعضی حرفه در سطح شهرستان وجود ندارد و ما مجبور هستیم برای کوچک‌ترین کاری به شهرهای اطراف مسافرت کنیم در صورتی که می‌توانیم جوانان خودمان را در این زمینه آموزش بدهیم.
شمیل‌پور در ادامه افزود: باید جوانان را به سوی معنویت هم هدایت کنیم، نوجوانان و جوانان را به طرف مساجد بکشیم با قرآن و دستورات دینی آشنا کنیم زیرا این کار جلوی بسیاری از انحرافات را می‌گیرد.
وی با توجه به پایان سال تحصیلی مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تاکید کرد: مسئولان دانشگاه‌ها برای ایام بیکاری به جوانان دانشجو تحقیقات میدانی بسپارند و در آغاز سال تحصیلی به آنها جایزه اهدا کنند تا در بین آنان انگیزه ایجاد شود.
امام جمعه هندیجان در پایان بیان کرد: از اکنون نیز کتابخانه‌های شهرستان می‌توانند مسابقات کتابخوانی در زمینه اعتقادی و مذهبی برگزار کنند و سپاه برای تقویت بنیه فرهنگی و روحیه بسیجیان و بصیرت‌افزایی کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *