موافقت شورای شهر اهواز با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی کرایه تاکسی!

خورنا –

 شورای اسلامی شهر اهواز افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی را تصویب کرد.
به گزارش ایرنا شورای اسلامی شهر اهواز عصر دوشنبه در نود و یکمین جلسه علنی خود افزایش نرخ کرایه تاکسی های فرودگاه، راه آهن، بی سیم و خطی را به تصویب رساند.
منشی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به نحوه تعیین نرخ کرایه ها گفت: به ازای هر کیلومتر یک هزار ریال به کرایه ها اضافه شده که به شش هزار ریال رسیده و از نظر ریالی نیز ۲۰ تا ۲۵ درصد به نرخ ها اضافه شده است.
اسکندر زنگنه همچنین از خط کشی و تبدیل بازار امام خمینی (ره) به پارکینگ انتقاد کرد و افزود: این بازار از ۱۵ سال پیش مسقف و به پیاده راه تبدیل شده است اما در روزهای اخیر شهرداری منطقه با خط کشی معابر قصد تبدیل آن به پارکینگ را دارد که این مساله با نارضایتی کسبه و بازاریان روبه رو شده است.
به گفته وی این طرح بدون تصویب در کمیسیون حمل ونقل شورا به اجرا گذاشته شده و باید فورا متوقف شود.
زنگنه همچنین از نحوه سرویس دهی اتوبوسرانی اهواز انتقاد کرد گفت: شهروندان با تصور اینکه اتوبوس های بخش خصوصی تحت نظر شهرداری است از آن استفاده می کنند این در حالیست که بر کار این اتوبوس ها هیچگونه نظارتی نمی شود.
*تاکسی های اهواز ۵۰ درجه
عضو دیگر شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این نشست ساماندهی وضعیت تاکسیرانی را خواستار شد.
آذر زمان پور گفت: با وجود هوای شرجی و دمای بالای ۵۰ درجه در اهواز، تاکسی ها از کولر استفاده نمی کنند این در حالیست که هزینه استفاده از تاکسی را از مسافر اخذ می کنند.
وی با بیان اینکه نصب تاکسی متر در تاکسی های اهواز هنوز نصب نشده است، اظهار کرد: پول خرد یکی از مشکلات شهروندان با رانندگان تاکسی است که تاکسیرانی باید برای آن چاره اندیشی کند.
به گفته وی نرخ مصوب کرایه تاکسی نیز در ایستگاه ها و معابر نصب نشده است و مسافران از نرخ قانونی و حقوق خود اطلاعی ندارند.
زمان پور همچنین تصریح کرد: با گذشت دو سال از عمر شورای شهر اهواز، هنوز شهرداری گزارشی از حسابرسی و هزینه و درآمد آن ارائه نداده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز نیز در این نشست از نصب سیستم POS (دستگاه پایانه فروش یا کارتخوان) در تاکسی های اهواز در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح برای حل مشکل پول خرد برای رانندگان تاکسی و شهروندان اجرا خواهد شد.
کوروش حسینی زاده همچنین اظهار کرد: اصلاح نرخ تاکسی ها در سال جاری با تاخیر انجام شده است.
وی افزود: افزایش کرایه در ۱۱۸ خط تاکسی شهری بر اساس دستورالعمل وزارت کشور صورت گرفته است.
در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز، احمد باورساد، هدایت ممبینی، حسین حیدری و هوشنگ شیرمردی غایب بودند.
در این جلسه حسابرس شهرداری و شورای شهر انتخاب شد. همچنین لایحه فروش یک قطعه زمین شهرداری به آقای نور شرق که یک بار تصویب و از سوی فرمانداری اهواز رد شده بود، مجددا به تصویب رسید.
مساعدت ۵۰ میلیون ریالی به کانون دانشجویی سایبری دانشگاه آزاد اهواز و دو نفر از شهروندان نیز در این جلسه تصویب شد.
نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز فقط با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد و از ورود شهروندان که همگی برای ملاقات با اعضا و طرح مشکلات خود مراجعه کرده بودند، ممانعت به عمل آمد.
در این نشست همچنین با رای اکثریت اعضا زمان برگزاری جلسات علنی در ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۶ در روزهای دوشنبه به ساعت ۱۰ روزهای دوشنبه تغییر یافت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *