نماینده اندیمشک در گفت و گو با خورنا:

۳۰۰ میلیون یورو برای احداث مجتمع فولاد اندیمشک اختصاص یافت

خورنا – نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای احداث مجتمع فولاد دنا در اندیمشک اختصاص یافت.

صیدعیسی دارایی در گفت و گو با خبرنگار  خورنا  در اندیمشک، اظهار داشت: ۳۰۰ میلیون یورو اعتبار برای احداث مجتمع فولاد اندیمشک با عنوان دنا در اندیمشک اختصاص یافته است.

وی گفت: این طرح با موافقت صندوق توسعه ملی کشور و با عاملیت بانک توسعه و تعاون در شهرستان به اجرا می رسد.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیش بینی می شود با اجرای کامل این طرح ۱٫۵ میلیون تن فولاد در سال در مجتمع فولاد دنا اندیمشک تولید شود.

وی گفت: برای اجرای این طرح یک زمین با ابعاد ۲۰۰ هکتار در شهرک صنعتی اندیمشک در محور سد کرخه و جاده ترانزیتی اندیمشک – اهواز اختصاص یافته است.

دارایی بیان کرد: کل اعتبارات اجرای این طرح ۴۰۵ میلیون یورو می باشد که با مشارکت بخش خصوصی و منابع مالی دولتی در اندیمشک اجرا می شود.

وی افزود: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز طرح فولاد دنا اندیمشک عملیات اجرایی این مجتمع صنعتی به زودی در شهرستان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طرح فولاد اندیمشک و شادگان در جریان سفر ریاست جمهوری به خوزستان به تصویب رسید اما پس ازگذشت دو سال از زمان سفر استانی ریاست جمهور اجرای این طرح بزرگ صنعتی هنوز آغاز نشده است.

اندیمشک دارای منابع گسترده و ذخایر عظیم فولاد در شرق شهرستان است و در مجاورت دو دریاچه و سد کرخه و دز قرار دارد.

انتهای پیام/