استعفای شهردار آبادان، شهرداری را به چالش کشانده است

خورنا -رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: با استعفای شهردار، شهرداری با چالش مواجه شده است.

حمید حنظل عیدانی ظهر امروز در نشست با خبرگزاری‌های محلی اظهار کرد: در روزهای اخیر حرف‌های زیادی در خصوص کاندیداتوری شهردار آبادان بیان شد لذا قصد کردیم تا جهت روشن شدن افکار عمومی برای تصمیم گیری بهتر و کم کردن حاشیه ها ارتباط مستقیمی را با خبرگزاری‌ها ایجاد کنیم تا آنچه را که به صلاح مردم و شهر و نظام است را ترسیم و اعلام کنیم.

وی افزود: آنچه بر عهده ما به عنوان اعضای شورا است آنکه سعی داریم تا در محیط‌هایی که در حیطه اختیارات ما است و می‌توانیم ورود کنیم به شیوه‌ای کارها را هدایت کنیم که مصالح نظام و شهر را حفظ کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان اضافه کرد: از آنجایی که بر عملکرد شهرداری نظارت مستقیم داریم، لذا در خصوص موضوع استعفای شهردار و تصمیم گیری در این رابطه، مسائلی را مطرح می‌کنم.

حنظل عیدانی تصریح کرد: زمانی که وارد شورا شدیم طیف وسیعی ما را مورد خطاب قرار دادند که باید تصمیم خوبی در زمینه انتخاب شهردار بگیریم، خواست مردم آن بود که شهرداری ثبات داشته باشد و البته به دور از حاشیه‌ها.

وی یادآور شد: به رغم انتقاداتی که می‌کردیم، اما بر این باور داشتیم که ثبات مدیریت می‌تواند به ارتقا و توسعه شهری کمک کند لذا تصمیم گرفتیم که شهردار حداقل برای چند دوره در سمت خود ابقا شود تا بتواند برنامه‌های عمرانی و خدماتی را به خوبی اجرا کند و برنامه محور باشد و از این رو برنامه پنج ساله توسعه و عمران شهرداری را مصوب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در ادامه گفت: سعی کرده‌ایم تا شهرداری را از فضاهای سیاسی و حاشیه‌ای دور کنیم و از منابع مالی و نیروهای انسانی برای ارتقای سطح شهری استفاده کنیم، بسیاری ما را مخالفان شهردار می‌خواندند و می‌گفتند نمی‌خواهید بگذارید در شهرداری کار شود و از شهردار به خوبی حمایت نمی‌کنید.

حنظل عیدانی افزود: اگر ما از دید منتقد وارد نمی‌شدیم و همه موافق آن جریان بودیم آنچه که امروز در بحث عمران و آبادانی شهر اتفاق افتاده را شاهد نبودیم و نمی‌توانستیم در مسیر درستی حرکت کنیم ضمن آنکه با سرپوش گذاشتن بر روی مسائل کاری از پیش نمی‌رفت.

وی با بیان اینکه ما با مردم عهد بسته‌ایم که وفادار به رای آنان و خدمتگزار آنها باشیم و توانستیم کارهایی را نیز به انجام برسانیم، اظهار کرد: اینکه اعضای شورای شهر اجازه می‌دهند که شهرداری وارد بازی‌های سیاسی شود جای بسی تامل دارد، اگر دانسته به انتخاب شهردار رای داده شده پس این سناریویی از قبل نوشته شده و اگر نه باید ببینیم که آیا این یک شیوه با ثبات در شهرداری‌ست یا چیز دیگری است، بسیاری از اعضا بر روی صداقت خود ماندند اما برخی‌ها اینگونه نبودند.

* اگر چشم‌پوشی کنیم تبدیل به فرهنگ می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: منابع مالی که وارد شهرداری می‌شود بیت المال است و اگر قرار باشد که کسی بیاید و از این منابع به شیوه‌ای استفاده کند که به اهداف سیاسی خود برسد شیوه درستی نیست و اگر بخواهیم از آن چشم پوشی کنیم به یک فرهنگ تبدیل می‌شود، لذا تکلیف ما پیگیری موضوع است.

حنظل عیدانی یادآور شد: وظیفه شورا تشویق و ترغیب مردم برای شرکت گسترده در پای صندوق‌های رای است اما گر بخواهیم خودمان به عرصه انتخابات ورود کنیم جای سوال است چرا که  وظیفه ما انجام کارهای عمرانی و سازندگی است و نباید بگذاریم بازی‌ها و تسلسل سیاسی در شهر اتفاق بیفتد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه با استعفای شهردار، شهرداری با چالش مواجه شده است، گفت: در این مدت کوتاه باقی مانده (چهارم تیرماه سال جاری) که قانون برای استعفای افراد شاغل در دوایر دولتی که خواهان کاندیداتوری مجلس هستند اعلام کرده، چگونه ما می‌توانیم در این مدت کم به تمام مسائل شهرداری با آن همه گستردگی رسیدگی کنیم؟!

حنظل عیدانی افزود: به عنوان رئیس شورا می‌خواهم تا به وظیفه خود عمل کنیم، اکنون که شهردار تصمیم به ورود به عرصه انتخابات مجلس را گرفته، نخستین کار تحویل امانت از شهردار است و باید بتوانیم مباحث، ابهامات، پرداخت‌ها، مطالبات و بدهی‌ها را مشخص کنیم، بدون بررسی نمی‌توانیم در مورد استعفای وی تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد: شش نفر از اعضای شورا درخواست کتبی خود را برای تشکیل جلسه اضطراری برای بررسی استعفای شهردار را به بنده ارائه کرده‌اند و هر چند که پیشتر زمان جلسه علنی و رسمی شورا به اعضا ۳۱ خردادماه جاری اعلام شده بود اما پس از بررسی وضعیت یاد شده و در صورت توافق اعضا، می‌توان جلسه فوق‌العاده‌ای را تشکیل داد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: باید فضای فعلی را مدیریت کنیم، آنچه مهم است جریان خدمات رسانی در شهر و به شهروندان است که نباید با خلل مواجه شود، تا زمانی که تمام موارد اشاره شده مورد بررسی قرار نگیرد و شهردار و کارکنانش باید به انجام وظایف خود بپردازند.

حنظل عیدانی یادآور شد: اگر سرپرستی برای شهرداری انتخاب شد او نیز نباید وابستگی به جریانات سیاسی داشته باشد، هر مدیری که از امکاناتی که در اختیار دارد در جهت منافع شخصی استفاده کند با وی برخورد می‌شود.

* تا چه زمانی باید جدول گذاری و رنگ آمیزی کنیم؟

وی خاطرشان کرد: انتظار می‌رود تا نماینده شایسته‌تری در راستای خدمات رسانی به مردم وارد مجلس شود، بسیاری از مشکلات شهر هنوز پا به‌جاست، تلاش‌ها متناسب با سطح انتظارات مردم نیست، تا چه زمانی باید جدول گذاری و رنگ آمیزی کنیم؟

حنظل عیدانی با تاکید بر لزوم افزایش کیفی سازی امور افزود: ساماندهی صنوف مزاحم، اجرای برنامه‌های  نشاط آور و شاد، ایجاد مراکز تجاری مدرن، پارکینگ‌ها، بهبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی، مبلمان شهری و غیره از جمله موارد قابل پرداخت در جهت توسعه و ارتقای شهری به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بیان کرد: کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد که همت بالایی برای اجرا می‌خواهد، باید با تمام توان در مسیر عمران و آبادانی شهر حرکت کنیم تا حس امیدواری در مردم از میان نرود، ما قضاوت را بر عهده خود مردم می‌گذاریم که چه کسی صادق است و چه کسی در کارش صداقت ندارد.

وی در پایان، با تاکید بر لزوم همراهی و حمایت رسانه‌ها از شورای اسلامی شهر عنوان کرد: ارتباط خوبی با منطقه آزاد اروند به عنوان بازوی اجرای قوی در شهر وجود دارد که با استفاده از فرصت پیش آمده باید در جهت تحقق پیام مقام معظم رهبری در خصوص همدلی و همزبانی به مفهوم واقعی بکوشیم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *