ماهشهر به عنوان پایلوت اجرای «طرح توانمندسازی بانوان» انتخاب شد

خورنا -مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان گفت: شهرستان بندر ماهشهر به عنوان پایلوت اجرای «طرح توانمندسازی بانوان» انتخاب شد.

الهه موالی‌زاده ظهر امروز در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: مهمترین اصل جامعه خانواده است و در این بحث شعار اصلی با عنوان توانمندسازی خانواده را داریم که تمام ابعاد این اصل را در بر می‌گیرد.

وی افزود: برای نخستین‌بار طرحی ساماندهی شده به نام توانمندسازی بانوان که به منظور حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست تدارک دیده شده است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان ادامه داد: زنانی وجود دارند که زیر پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار ندارند و تلاش ما برای هدایت و همسو کردن نهادهای حمایتی و ساماندهی خانواده‌هایی است که به هر دلیلی زیرپوشش قرار نگرفته‌اند.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین آموزش‌هایی نیز به به زوجین شاغل و نیز همسران شاغلان برای تحکیم خانواده ارائه خواهد شد و هم خانم‌ها و هم آقایان زیرپوشش این آموزش‌ها قرار خواهند گرفت.

وی متذکر شد: در این طرح همچنین اقدامات عمده‌ای نیز در بحث فراهم‌سازی و ایجاد بستر ازدواج و تشویق به این مهم برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان اظهار کرد: برای اجرای این طرح باید شهرهایی به عنوان پایلوت انتخاب می‌شد که این طرح مورد پایش و پالایش قرار بگیرد.

موالی‌زاده تصریح کرد: شهرستان بندر ماهشهر به دلیل داشتن بستر لازم و وجود ساختارهایی در بحث تعاونی‌ها و انجمن‌ها و توانایی که در کمیسیون بانوان فرمانداری این شهرستان وجود دارد، به عنوان شهر پایلوت انتخاب شده است.

وی افزود: این طرح پس از پایان ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد و بدون شک ماحصل اجرای کامل آن در شهرها ایجاد امنیتی است که از اهداف اصلی دولت و مورد تأکید استاندار خوزستان قرار دارد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان در ادامه گفت: یکی از موارد مورد تأکید استاندار استفاده از ظرفیت‌های درون استان و شهرستان‌ها در تمام خدمات است.

موالی‌زاده ادامه داد: یکی از مشکلات ما در این بحث در سال گذشته ساماندهی لباس فرم و روپوش مدارس بود که با همت اداره کل آموزش و پرورش این مسئله در سال جاری سامان گرفته است.

وی تأکید کرد: به هیچ عنوان نباید ذره‌ای از کار خدمات و دوخت و دوز به بیرون از شهرستان و استان برود، همچنین شهرداری‌ها نیز در تأمین لباس‌های خدماتی و کارگری و دیگر نهادها نیز که از لباس فرم استفاده می‌کنند باید تأمین این گونه البسه را از طریق کارگاه‌ها و تعاونی‌های داخل شهرستان انجام دهند.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: گسترش این گونه ساختارهای خدماتی باید از مهم‌ترین ساز و کارهای هر شهرستان برای جذب نیروهای آماده به کار باشد چرا که دیگر ظرفیت استخدام وجود ندارد و تنها راه حل برون رفت از مشکل بیکاری همین مسئله است.

موالی‌ِزاده افزود: با ایجاد و توسعه تعاونی‌ها می‌توان آمار بالای بیکاری را به شدت کاهش داد و زمینه اشتغال نیروی جویای کار و فارغ‌التحصیل را فراهم کرد.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ و مادر متعدد در استان و منطقه، اظهار کرد: با ایجاد صنایع جانبی بسیاری از مشکلات و به ویژه معضل اشتغال حل خواهد شد و تحقق این مسئله نیازمند عزم جدی مسئولان است.