تبدیل فرودگاه آبادان به یکی از مراکز منطقه‌ای برای پروازهای خاورمیانه

خورنا -مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرودگاه آبادان به عنوان یکی از مراکز منطقه‌ای برای پروازهای منطقه خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

اسماعیل زمانی صبح امروز در آئین افتتاح پرواز آبادان ـ کویت اظهار کرد: این دومین پرواز خارجی به فرودگاه آبادان از کویت به‌وسیله هواپیمایی آسمان است و امیدوارم این پروازها متعدد شود و به‌وسیله ایرلاین‌های دیگر نیز انجام شود.

وی افزود: برای اینکه پروازهای خارجی را انجام دهیم نیازمند این هستیم که فرودگاه آبادان را ساماندهی کنیم و سالن جدیدی برای پروازهای خارجی به‌زودی ساخته می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرودگاه آبادان به عنوان یکی از مراکز منطقه‌ای برای پروازهای منطقه خاورمیانه انجام خدمات خواهد کرد.

زمانی تصریح کرد: در حال انجام مذاکراتی هستیم که فرودگاه آبادان را به هاب منطقه تبدیل کنیم و پروازهای خارجی بتوانند در این منطقه تردد کنند.

وی در همین خصوص ضمن تشکر از تلاش و پیگیری مدیریت و مجموعه فرودگاه در جهت برقراری پرواز کویت ـ آبادان و افزایش پرواز در مسیرهای داخلی در سال جاری افزود: برای افزایش پرواز هیچ مشکلی نداریم و این موضوع جزو برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که تاکنون نیز تجهیزات موردنیاز برای تحرک پرواز خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حال حاضر فرودگاه آبادان با بیش از ۱۰۰ پرواز در مسیرهای داخلی تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، خارک و بندرعباس فعال است.