۲۴ خرداد زیر سایه سنگین سکوت مدیران و رسانه های خوزستان

نعیم حمیدی- خورنا – روحانی تنهاست اما در کنار مردم/ ۲۴ خرداد زیر سایه سنگین سکوت مدیران و رسانه های خوزستان به پایان رسید/  انتخاب اول عرب ها در خوزستان روحانی بود/ خطابه ای که در نهایت هم روحانی تاوان اش را داد هم مستمعین/ همچنان گفتمان رضایی و جلیلی سنگینی می کند

۲۴ خرداد یادآور حماسه بزرگ ملت ایران و پیروزی گفتمان اعتدال ، عقلانیت و تدبیر بر افراط و تفریط و وزش نسیم تغییر و “نوخواهی” در فضای سیاسی کشور بود. حماسه ماندگاری که معمار آن مقام معظم رهبری است آنگاه که رای ملت را به “حق الناس” تشبیه و بر پاسداشت آن اصرار فرمود.ملت ایران نیز پیروز میدان رقابت های ۲۴ خرداد ۹۲ بود که علیرغم تحمل ناملایمات و مقاومت  در برابر “تزویر” نااهلان بهترین نتیجه را رقم زد.

جهان در برایر انتخاب خردمندانه ملت ایران در حماسه ۲۴ خرداد تمام قد به احترام ایستاد و به عظمت آرمان های این مردم ایمان آورد. زانو زدن ۶ قدرت حهان در برابر جمهوری اسلامی و پذیرش حقوق مسلم ملت ایران در مذاکرت هسته ای ثمره کوچک اتتخاب خرداد است و روز به روز شاهد دستاوردهای جدیدی در این عرصه خواهیم.

مردم خوزستان بویژه مردم و نخبگان عرب ولایتمدار در سال ۹۲ همگام با ملت ایران راه اعتدال در پیش گرفتند و تدبیر را برگزیدند. عرب های خوزستان با انتخاب روحانی خط بطلانی بر تفکرات هم قبیلگی سیاسی و تعصبات کشیدند و نشان دادند که در حوزه سیاسی کاملا مدنی و باتوجه به نیاز کشور دموکراتیک رفتار می کنند.

خوزستان همیشه نقطه آغاز حرکت ها و جنبش های بزرگ اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی ایران بوده و خواهد بود .نخستین سخنرانی اتتخاباتی روحانی در خرمشهر کلید خورد آنگونه که هم پیمانان او نیز با خوزستان و در میان یزله های حماسی آنان پا در عرصه رقابت های انتخاباتی گذاشتند.

انتخاب اول عرب ها در خوزستان روحانی بود و آنان اولین همراهان او در این کارزار بودند و چه زیبا است که روحانی نیز پس از انتخابات نخستین سفر استانی  خود را به خوزستان آنهم به اهواز و جنوب قرار داد .سفری که مردم خوزستان برای استقبال از رییس جمهور منتخب ملت ، سنگ تمام گذاشتند، ابراز احساسات اهوازی ها روحانی را به بیان خطابه ای حماسی بزبان عربی واداشت. خطابه ای که در نهایت هم روحانی تاوان اش را داد هم مستمعین.

اگرچه میراث روحانی و انتخاب خوزستانی ها در عرصه مدیریت استان توسط رقیبان مصادره شد و امروز گفتن از اعتدال و آفرینندگان حماسه ۲۴ خرداد در نشست های اداری و محافل عمومی جرم لایغفر است اما همچنان مردم خوزستان روحانی را باور دارند و در هیچ حالتی او را تنها نخواهند گذاشت.

امروز در خوزستان خبری از ۲۴ خرداد نبود. عالی ترین نماینده دولت امروز میهمان بخشی از سازمان رای رقیب بود اما حتی در حاشبه نیز اشاره ای به سالگرد این حماسه بزرگ نداشت. دیگر مدیران که بیشتر به طیف دولت پاکدست و مهرورز تعلق دارند چراغ خاموش از کنار ۲۴ خرداد گذشتند شاید هم پیام مردم هنوز به گوش آنها نخورده است.

از دیگر سو رسانه های استان که با پول آگاهی سازمان و نهادهای دولتی تغذیه می کنند حاضر به درج یک سوتیتر در گوشه ای سوت و کور حتی به اندازه نیم خط در راستای بزرگداشت حماسه ۲۴ خرداد نشدند.

در ۲۴ خرداد خوزستان ، همچنان گفتمان رضایی و جلیلی سنگینی می کند؛ هم حامیان و هواداران روحانی از بافت قدرت اقصا شدند و هم یاد و خاطره حماسه ۲۴ خرداد به بوته فراموشی سپرده شد.

جالب اینجاست که اقدامات مدیریت استان در تباین با شعارهای منتخب ۲۴ خرداد آنچنان رمق را فعالان ستاد روحانی گرفته که آنان نیز نشستن در کنج خانه ها را بر برگزاری همایش ها و سالگشت ها ترجیح داده اند.

خلاصه اینکه ۲۴ خرداد زیر سایه سنگین سکوت دولتی ها و رسانه های خوزستان گذشت .باید گفت روحانی در خوزستان تنها بود اما کنار مردم.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • رمضان وقتی همش شعار میدهد و ما خاک میخوریم دیگر چه انتظاری از این دولت بی تدبیر باید داشت.