نگران انتخاب شهردار جدید اهواز توام با بی اعتمادی هستیم/ شورای شهر فضا را جهت حضور گزینه های بیشتر باز کند

خورنا – ارزانی گفت :ما نگران این موضوع هستیم که انتخاب شهردار جدید به شیوه ای نباشد که توام با بی اعتمادی مردم به مسئولین باشد.

اسماعیل ارزانی فرماندار اهواز  در خصوص احتمال استعفای شهردار اهواز و طرح گزینه های مطرح شده از سوی شهرداری و شورای شهر و برگزاری جلسات شبانه جهت انتخاب شهردار جدید گفت : شورای شهر بهتر است روشی را جهت انتخاب شهردار اتخاذ کند که عامه پسند باشد و اعتماد مردم را در پی داشته باشد.
فرماندار اهواز با ارائه مثالی در خصوص انتخاب شهردار یکی از شهرهای بزرگ کشور گفت: در برخی شهرهای بزرگ کشور درها را جهت ورود افراد شایسته جهت کاندید شدن برای شهرداری باز گذاشتند و پس از بررسی کاندیدها و تطابق شرایط آنها با تصدی جایگاه شهرداری یک کلانشهر و بررسی سوابق اجرایی و سوابق کاری مرتبط با شهرداری و غیره شهردار خود را انتخاب کردند.
ارزانی ادامه داد : آن مدل ارائه شده در آن کلانشهر مدل خوبی بود و همچنین شهر اهواز یک کلانشهر است و باید گزینه های متعددی جهت شهرداری داشته باشد،ما در کلانشهر اهواز گزینه ها و نخبه های زیادی داریم که توانایی و لیاقت حضور در این جایگاه را دارند اگر به آنها اجازه کاندید شدن بدهیم حتی اگر انتخاب نشوند با حضور و اعلام کاندیداتوری شاید حداقل تسکین دهنده افرادی باشد که لیاقت حضور در این جایگاه را دارند و فرصتی برای حضورشان نیست.
ارزانی تصریح کرد : ما نگران این موضوع هستیم که انتخاب شهردار جدید به شیوه ای نباشد که توام با بی اعتمادی مردم به مسئولین باشد و نظر بنده این است که شورای شهر فضا را جهت حضور گزینه های دیگر باز کنند تا بتوانند یک فرد مناسب را که لیاقت شهرداری شهر اهواز را دارد و همه شرایط تعهد ،اخلاق ومتخصص بودن و غیره دارد را انتخاب کند .
وی خاطرنشان کرد : دخالت دادن مردم در انتخاب شهردار به مردم آرامش می دهد،بنده دیدگاهم این است که نخبگان و همه مردم مسئولین گزینه هایی را برای کاندیداتوری شهرداری اهواز پیشنهاد داده و اعضای شورا گزینه ها را بررسی کنند و گزینه برتر به دور از هرگونه منافع و جهتی انتخاب کنند .
ارزانی افزود : این باز کردن فضا جهت گزینه های متعدد این برانگیختن اعتماد مردم است ، اعضای شورای شهر تک تک در انتخاب شهردار دخیل هستند ما از نمایندگان مردم خواهان یک انتخاب صحیح و دور از هرگونه تنش هستیم.