بیمارستان های خوزستان کمبود فضا دارند

خورنا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کمبود فضای درمانی در تمام بیمارستانهای استان مشاهده می شود به طوری که اکنون استان به ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر اسماعیل ایدنی با اشاره به نشست شورای برنامه ریزی استان که چهارشنبه، ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ در اهواز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: با وجود آنکه میانگین قدمت ساخت همه بیمارستان ‌ها ۱۸ سال است اما فرسودگی بیمارستانهای اهواز بالا است. بیمارستانهای ابوذر، سوانح و سوختگی اهواز و بیمارستان سوسنگرد متاسفانه دچار فرسودگی ساختمانی و تجهیزاتی شدهاند و نیاز به توجه ویژه دارند.

وی افزود: بیمارستانهای در حال احداث زیادی داریم که ساخت آنها با درصد پیشرفت فیزیکی متفاوت، به دلیل کمبود اعتبارات به کندی پیش میرود. در حال حاضر نوسازی بیمارستان گلستان پنج درصد و بیمارستان رازی اهواز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین با توجه به فرسودگی بالای بیمارستان ابوذر، سوانح و سوختگی و بیمارستان صنایع فولاد باید ساختمانهای جدیدی برای این بیمارستانها احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: بیمارستان ابوذر تنها بیمارستان تخصصی اطفال در جنوب غرب کشور است که بیماران زیادی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان را پوشش میدهد و بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز علاوه بر مناطق جنوبی کشور بیمارانی از کشور عراق را نیز می پذیرد.

ایدنی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی احداث بیمارستان سوسنگرد ۵۰ درصد است، اظهار کرد: اگر وقت و هزینه ساخت ساختمانهای جانبی برای احداث ساختمان اصلی بیمارستان سوسنگرد صرف میشد، امروز از این بیمارستان بهره‌برداری می کردیم. طبق توافقات بین وزارت بهداشت و وزارت نفت این بیمارستان به ما واگذار و برای تکمیل آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان کمک از سوی وزارت نفت پیش بینی شد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت بیمارستان ابوذر ۳۵ درصد است که برای تکمیل آن به ۸۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۵۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. کارفرمای این بیمارستان اداره کل راه و شهرسازی است که خوشبختانه در ساخت آن مشکلی وجود ندارد و کار به سرعت پیش میرود. ۲۰ درصد از اعتبارات مورد نیاز جهت تأمین تجهیزات این بیمارستان از محل منابع داخلی دانشگاه و ۸۰ درصد از طریق وزارت بهداشت تامین خواهد شد.