ساخت‌وسازهای بی‌رویه واحدهای صنعتی در مناطق گردشگری دزفول

خورنا – عضو هیات مدیره انجمن حافظان طبیعت و محیط زیست دزفول از ساخت و ساز بیش از اندازه واحدهای صنعتی در منطقه گردشگری شهیون، سردشت، پامنار و اسلام‌آباد دزفول خبر داد.

نسیم زاده‌دباغ اظهار کرد: ساخت و ساز واحد‌های مرغ‌داری و دام‌داری در مناطق گردشگری دزفول با مجوز از اداره امور دام جهاد کشاورزی صورت گرفته است. البته برای محیط زیست نیز استعلام ارسال می‌کنند و محیط زیست براساس قوانین به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: محیط زیست به آن‌ها اعلام کرده که با توجه به گردشگری بودن این منطقه‌ها اداره امور دام جهاد کشاورزی مجوز بی‌رویه صادر می‌کند.

عضو هیات مدیره انجمن حافظان طبیعت و محیط زیست دزفول گفت: با توجه به این که سردشت و شهیون از جمله مناطقی هستند که ظرفیت بالای گردشگری دارند و از جاذبه‌های توریستی برخوردارند با این ساخت و سازها شکل منطقه عوض شده است.

وی اظهار کرد: به تازگی تعداد مرغ‌داری‌ها با توجه به آلودگی که ایجاد می‌کنند کمتر شده اما همچنان مجوز دام‌داری صادر می‌شود و در منطقه پامنار و اسلام آباد که نزدیک به دریاچه هستند تعداد دام‌داری‌ها زیاد شده است.

زاده‌دباغ خاطرنشان کرد: طی ۲ ماه گذشته که از این مناطق دیدن کردم متوجه شدم که تعداد این ساخت‌وسازها به ویژه در منطقه گردشگری شهیون زیاد شده و همین امر موجب شده که چهره نازیبایی را در منطقه طبیعی به وجود بیاورد و به لحاظ منظری چهره طبیعی منطقه در حال از بین رفتن است.

او با بیان این که اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند این منطقه گردشگری نابود می‌شود توضیح داد: اگر می‌خواهند مجوز برای احداث این واحدها صادر کنند باید اصولی کار کنند و حریم‌ها رعایت شود.

عضو هیات مدیره انجمن حافظان طبیعت و محیط زیست دزفول اظهار کرد: همیشه می‌گویند محیط زیست مخالف توسعه است اما این طور نیست. محیط زیست خواهان توسعه پایدار است. منتها اگر قرار است توسعه‌ای صورت گیرد باید به سمت پایداری برود نه ناپایداری.