سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در رامشیر برگزار شد

خورنا –  معاون فرماندار رامشیر: تمامی تلاش‌هایی که برای حفاظت محیط زیست انجام می‌شود در حقیقت گام برداشتن در مسیر حفظ نسل بشری است.

به گزارش خورنا از رامشیر صبح امروز به مناسبت هفته محیط زیست  سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با حضور معاون فرماندار و اعضای مرتبط در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

روح الله شفیعی معاون فرماندار در این جلسه با تبریک هفته محیط زیست اظهار داشت: هدف از نامگذاری روز جهانی محیط زیست، افزایش آگاهی مردم برای حفظ محیط زیست و ترغیب مسوولان به اتخاذ تدابیری برای مقابله با تخریب محیط زیست و گونه‌های زیستی‌جانوری است.

شفیعی با اشاره به اصل ۵۰قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه ای همگانی می داند گفت:انتظار می رود مردم و مسئولین  شهرستان نگاه ویژه ای به حفظ محیط زیست داشته باشند چرا که تمامی تلاش‌هایی که برای حفاظت محیط زیست انجام می‌شود در حقیقت گام برداشتن در مسیر حفظ نسل بشری است.  

در ادامه شهرام ذاکرین مدیر شبکه بهداشت  و درمان رامشیر مطالبی را در خصوص رعایت نکات بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیر دار از جمله وبا  بیان نمودند  و اظهار داشتند که وبا یک نوع بیماری است که از طریق آب منتقل می شود که با نوشیدن آب آلوده یا خوردن ماهی نپخته یا خوردن صدف‌ها وارد بدن می‌شود.

  وی با بیان اینکه در ایران بیشترین راه انتقال وبا، سبزی‌های آلوده‌است اظهار داشت خوشبختانه تاکنون  موردی در خصوص ابتلا به این بیماری در شهرستان رامشیر  گزارش نشده است.

در ادامه حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مصوبات جلسه قبل مورد  نقد و بررسی قرار گرفت.