علی ضیاء قافیه را به احسان علیخانی باخت

خورنا -با کنار رفتن برنامه امشب علی ضیا که قرار بود ماه رمضان در کنار ماه عسل بر آنتن رسانه ملی جای گیرد، عرصه برای یکه‌تازی ماه عسل و احسان علیخانی در شب‌های ماه مبارک رمضان مهیا شده است.

آنتن رمضانی رسانه ملی در کنار سریال‌های پرمخاطب چند سالی است که میزبان ویژه برنامه‌هایی است که در «ماه عسل» احسان علیخانی پرمخاطب‌ترین این برنامه‌ها تا به امروز بوده است. هرچند سال اولی که علیخانی با برنامه ماه عسل بر آنتن ماه رمضانی شبکه سوم سیما جای گرفت، کمتر کسی تصور این اقبال را از سوی مخاطبان داشت، اما مدت زمان کوتاهی پس از آغاز برنامه به ناگاه آمارهای مخاطبان رسانه ملی در ساعت پخش ماه عسل با تغییر چشمگیری روبه‌رو شد.

علیخانی و گروهش توانستند در میان غم‌ها و غصه‌های مردم به دنبال ردپاهایی از امید بگردند و با دعوت از اقشاری که پیش از این کمتر در برنامه‌های تلویزیونی حضور داشتند، موج تازه‌ای را در برنامه‌سازی‌های رسانه ملی کلید بزنند. ماه عسل اما به مدد اقبال مخاطبان، جای پای خود را در آنتن رمضانی شبکه سوم سیما ثابت کرد و هر با حضور ساله خود رنگ تازه‌ای بر آنتن رمضانی سیما زد. ماه عسل علیخانی، اما در کنار طرفداران پرو پا قرص، مخالفان سرسختی هم داشت؛ مخالفانی که برنامه علیخانی را سوگواره‌ای برای مشکلات زندگی این روزهای مردم می‌دانستند و به این باور بودند که ماه عسل در مشکلات اقتصادی و معیشتی این روزهای جامعه، باعث افزایش غم و غصه مردم می‌شود و به اصطلاح مردم را یاد بدبختی‌ها و بدهکاری‌هایشان می‌اندازد.

به هر روی اما انگار زور موافقان ماه عسل بیشتر از موج مخالفان بود و در نهایت ماه عسل حیات خود را در شبکه سوم سیما ادامه داد. در کنار ماه عسل اما هر ساله ویژه برنامه‌های رمضانی دیگری هم روی آنتن دیگر شبکه‌های تلویزیونی جای می‌گرفت که البته در قیاس با میزان مخاطبان ماه عسل همواره در رتبه‌های دوم به بعد قرار داشت.

شبکه اول سیما امسال برای آنتن رمضانی خود برنامه‌ای با نام امشب و با اجرای علی ضیا در نظر گرفته بود و برای آشنایی بیشتر مردم با این برنامه از اواسط شعبان پخش آن را در آنتن ساعت ۲۳ این شبکه آغاز کرد. انتقادات به دکور برنامه «امشب» در کنار عدم اقبال مخاطبان به این برنامه باعث شد که در نهایت برنامه علی ضیا پیش از آغاز ماه مبارک رمضان از کنداکتور شبکه اول سیما خداحافظی کند. با وجود کنار رفتن امشب علی ضیا، این روزها تنها گزینه مطرح برای اجرای ویژه برنامه‌های رمضانی رسانه ملی احسان علیخانی است که امسال بی‌رقیب‌تر از سال‌های گذشته راه آنتن رسانه ملی را در پیش گرفته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *