شروط و جزئیات خاص وام ۸۰ میلیونی

خورنا -با آغاز ثبت نام وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن، سوالاتی بسیاری در رابطه با شرایط سپرده‌گذاری، نحوه بازپرداخت و شرایط ثبت‌نام وجود دارد که متصدیان بانک مسکن به این سوال‌ها پاسخ‌هایی داده‌اند.

به گزارش اقتصاد نیوز با توجه به شروع ثبت‌نام وام ۸۰ میلیونی مسکن توسط بانک‌ها، مردم به دنبال جمع‌آوری اطلاعات در خصوص این وام هستند، که با توجه به بیانیه‌هایی که برای بانک‌ها فرستاده‌اند، گویا شرایط خاصی را برای این وام در نظر گرفته‌اند.

کدام بانک‌ها این وام را پرداخت می‌کنند؟
به گفته بسیاری از متصدیان بانک مسکن، در حال حاضر تنها بانک مسکن قادر به ارائه این وام است و هیچ بانک دیگری هنوز اعلام آمادگی نکرده است.

وضعیت امروز بانک‌ها
یکی از متصدیان بانک مسکن در اطراف تجریش تهران عنوان کرد: با توجه به شروع ثبت‌نام وام توسط بانک‌ها، استقبال خوبی از این وام به عمل آمده و مردم در تکاپوی جمع‌آوری اطلاعات و آماده‌سازی خود برای دریافت این وام هستند.

با این حال متصدی یکی دیگر از شعب بانک مسکن (اطراف فردوسی) به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه مراجعه‌ای جهت دریافت وام صورت نگرفته است.

همچنین متصدی دیگر از شعب بانک مسکن (اطراف میدان آزادی) گفت: مراجعات زیادی جهت دریافت اطلاعات به بانک صورت گرفته، اما هیچ کسی هنوز اقدام به سپرده‌گذاری جهت دریافت وام نکرده است.

شرایط سپرده‌گذاری
در مورد شرایط سپرده‌گذاری برای وام مسکن بانک مسکن یکی از متصدیان بانک مسکن گفت: برای دریافت وام ۸۰ میلیون تومانی بعد از گذشت یک سال، باید در همان ابتدا مبلغ ۴۰ میلیون تومان را سپرده‌گذاری کرد، اما اگر مایل به دریافت این وام بعد از گذشت بیش از یک سال هستید، می‌توانید در ابتدا مبلغ ۶٫۷ میلیون تومان را پرداخت کرده و تا پایان یک هفته حداقل مبلغ ۱۳٫۵ میلیون تومان را تکمیل کنید تا قانون هر شش ماه یک برابر سپرده، به شما تعلق گیرد و مسلماً در این صورت زمان زیادی برای رسیدن به وام ۸۰ میلیون تومانی طول می‌کشد.

همچنین او در ادامه بیان کرد: زمان قطعی برای انتخاب خانه مورد نظر و اعلام آدرس دقیق آن، ماه یازدهم، یعنی یک ماه مانده به دریافت وام است.

شروط خاص برای دریافت وام
اما به نظر می‌رسد این وام ۸۰ میلیون تومانی مسکن شرایط خاصی هم دارد. یکی از متصدیان بانک مسکن گفت: این وام تنها به افراد خانه‌ اولی تعلق می‌گیرد و در شهر تهران حداکثر این وام ۸۰ میلیون تومان و در شهر‌ستان‌ها مبلغ این وام کمتر است و این وام برای خرید خانه بالای ۷۰ متر در تهران و بالای ۱۰۰ متر در شهرستان‌ها با طول عمر کمتر از هفت سال داده می‌شود.

او افزود : یکی از شرط‌های مهم، این است که این وام تنها به افراد متاهل، افرادی که همسرشان فوت کرده یا افرادی که از همسرشان جدا شده و سرپرست خانواده هستند تعلق می‌گیرد و افراد مجرد قادر به دریافت این وام نیستد.

شرایط بازپرداخت وام
سود این وام ۱۴ درصد و بازپرداخت آن حداکثر ۱۲ ساله است و بسیاری از متصدیان بانک گفته‌اند، اقساط این وام ماهانه چیزی میان یک میلیون و ۱۵۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. با این حال یکی از متصدیان بانک مسکن تصریح کرد: اقساط این وام ماهانه بیش از ۱٫۲ میلیون تومان است و کمتر از این رقم نمی‌شود.