۷۰ درصد جرایم اینترنتی خوزستان، مالی است

خورنا – رییس پلیس فتا خوزستان گفت: با توجه به فرهنگ موجود در بین مردم، اعتماد بی​جا یکی از اصلی‌ترین دلایل برداشت​های غیرمجاز از حساب‌های بانکی در این استان است.

سرهنگ سعید شعبان اظهار کرد: ۷۰ درصد جرایم اینترنتی در استان خوزستان، مالی است که به صورت برداشت غیرمجاز از حساب افراد به انواع مختلف در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۹۵ درصد جرایم مربوط به فضای مجازی در خوزستان کشف شد و امسال نیز در پی ادامه همین روند هستیم تا بازخورد پیشین را در سال جاری نیز داشته باشیم.

فرمانده پلیس فتا خوزستان عنوان کرد: شگردها در خصوص برداشت از حساب​ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی تغییر می​کنند و اکنون دیگر مانند گذشته، صرفا محدود به کلاهبرداری پیامکی نیست.

وی بیان کرد: برخی از مردم با نحوه پرداخت اینترنتی و چگونگی تشخیص درگاه جعلی از اصلی آشنا نیستند و ناآشنایی یکی از عوامل بروز جرم در این حیطه است. توصیه​های کلی در این خصوص به صورت فنی در سایت پلیس به آدرس police.ir وجود دارد و دقیقا توضیح داده شده که چگونه باید درگاه بانکی جعلی از اصلی را باید تشخیص داد؛ خصوصا این نکته که یکی از اصلی​ترین موارد این تشخیص، رویت پروتکل SSL است.

شعبان ادامه داد: اولین گزینه آدرس همه سایت​ها http است اما به آخر آدرس بانک‌های الکترونیکی، یک S نیز اضافه شده است که پروتکل امنیتی محسوب می​شود. این که آدرس بانک الکترونیکی در صورتی که S آخر را نداشته باشد، یکی از نکته​های مهم در تشخیص درگاه‌های جعلی بانک الکترونیک است و مردم باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین شهروندان سعی کنند از صفحه‌کلید مجازی برای وارد کردن رمزهای خود استفاده کنند تا کسانی که نرم​افزارها یا سخت​افزارهایی برای شناسایی کلیدها دارند، موفق به تشخیص رمز عبور از روی کلیدها نشوند.

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: اعتماد بی​جا یکی از اصلی​ترین دلایل برداشت​های غیرمجاز است. سعی کنید رمز کارت خود را به هیچ کس ندهید و ترجیحا به صورت دوره​ای و هر دو ماه یک بار، رمز اول و دوم خود را تغییر دهید.

وی افزود: سیستم پیامکی مربوط به کارت بانکی خود را حتما با مراجعه به بانک​ها فعال کنید. این عملیات در بانک‌ها به صورت رایگان انجام می​شود و با فعالیت آن، در صورت اعلام برداشت نابجا می‌توان سریعا با تماس تلفنی با شماره ۱۱۰ یا مراجعه حضوری، موضوع را پیگیری کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *