نیروگاه رامین ۳ میلیارد تومان به شهرداری ویس بدهی دارد/مسئولین نیروگاه رامین به قانون تمکین کنند

خورنا – ابراهیم عباس نژاد رئیس شورای شهر ویس گفت: نیروگاه رامین توسط کمیسیون ۷۷ که متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت کشور و شورای شهر است محکوم شد که در این راستا باید مسئولان مربوطه نسبت به تمکین در برابر قانون و اجرای تعهدات قانونی نیروگاه رامین در مقابل مردم اقدام کنند.

به گزارش خورنا به نقل از باوی نیوز؛ ابراهیم عباس نژاد رئیس شورای شهر ویس در گفتگو با خبرنگار باوی نیوز از عدم پرداخت عوارض ساختمانی و عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین انتقاد کرد.

وی اظهار داشت: متاسفانه نیروگاه رامین عوارض قانونی را که براساس قانون باید به شهر ویس پرداخت کند، پرداخت نمی کند که این موضوع سبب بروز مشکلاتی برای مردم و مسئولان این شهر برای اداره امور در آن شده است که باید با پیگیری مسئولان ذیربط و نظارت بر روند فعالیت های نیروگاه نسبت به پرداخت این عوارض به شهر اقدام شود.

عباس نژاد تأکید کرد: نیروگاه رامین توسط کمیسیون ۷۷ که متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت کشور و شورای شهر است محکوم شد که در این راستا باید مسئولان مربوطه نسبت به تمکین در برابر قانون و اجرای تعهدات قانونی نیروگاه رامین در مقابل مردم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نیروگاه رامین در حدود ۳۰ میلیارد ریال به شهرداری ویس بدهی دارد در همین راستا نیروگاه موظف به پرداخت عوارض است و چند سال است که هیچ وجهی پرداخت نکرده است.

وی افزود: نیروگاه رامین علیرغم اینکه در کمیسیون ماده ۷۷ محکوم شده ولی در پرداخت بدهی خود به شهرداری ویس مقاومت می کند. ما می خواستیم این مسئله بدون تنش انجام شود ولی مسئولین نیروگاه رامین عادت به پرداخت عوارض ندارند.

رییس شورای اسلامی شهر ویس عنوان کرد: با پرداخت عوارض توسط نیروگاه، شهرداری قادر خواهد بود امکانات و خدمات قابل توجهی را در شهر ارایه دهد که بواسطه آن شهر نیز جان تازه ای به خود می گیرد و شهروندان نیز می توانند نتایج ملموس آن را در سطح شهر مشاهده کنند.

وی همچنین با انتقاد شدید از عدم پرداخت عوارض آلایندگی توسط نیروگاه رامین گفت: متأسفانه آلایندگی هوا سلامت شهروندان را به مخاطره می اندازد، محیط زیست را از بین می برد و بسیاری از زیرساخت های شهر را دچار آسیب و تخریب می کند اما مسئولان نیروگاه رامین حاضر نیستند تکالیف قانونی خود را انجام بدهند و از پرداخت عوارض قانونی آلایندگی، به انحای مختلف طفره می روند.

وی ادامه داد: با وجود نص صریح قانون مبنی بر پرداخت حق آلایندگی از سوی شرکت ها و تاسیساتی که برای محیط پیرامونی آلوده کننده هستند، اما نیروگاه رامین از اجرای این مهم خودداری می کند.

وی اضافه کرد: مکاتبات زیادی با مسئولان انجام شده و حتی در مقطعی حساب نیروگاه را مسدود کردیم اما تاکنون این اقدامات نتیجه بخش نبوده است.

رئیس شورای شهر ویس گفت: نیروگاه رامین در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفته است. این نیروگاه با استفاده از گاز مازوت و ایجاد آلایندگی هوا و همچنین ورود فاضلاب صنعتی آلودگی بسیار زیادی ایجاد کرده و مردم ویس از این مسئله متضرر شده اند که باید حقوق حقه مردم به آنها پرداخت شود و از این جهت ما مظلوم واقع شده ایم.