تغییر موضع باشگاه نفت آبادان نسبت به خرید فولاد نوین

خورنا – مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان که پیش از این گفته بود “خرید امتیاز فولاد نوین هیچ دردی را از فوتبال آبادان دوا نخواهد کرد“ تغییر موضع داده و می‌گوید در صورت رفع مشکلات و موانع قانونی، تمایل به حضور در لیگ برتر دارند.

 

علی عیسی​زاده اظهار کرد: سازمان‌های دولتی در لیگ برتر نمی‌توانند هزینه کنند و به عنوان مثال تیم نفت مسجدسلیمان در فصل گذشته لیگ برتر، یکی از مشکلاتش همین موضوع بود، با این وجود چنانچه مسوولان، فرماندار و استاندار تمایل داشته باشند امتیاز فولاد نوین را به آبادان بیاورند و همچنین مشکلات و موانع قانونی را برطرف، تامین بودجه لازم انجام و مجوز از وزارت نفت گرفته شود، ما هم برای حضور در لیگ برتر حرفی نداریم و خیلی هم خوب می‌شود که با خرید این امتیاز به جای بازی در زمین​های بد و ناهموار لیگ دسته یک، بتوانیم در لیگ برتر بازی کنیم.

 

وی افزود: با وجود این، هنوز هیچ قرار و جلسه​ای میان ما و باشگاه فولاد نوین جهت این امر برگزار نشده و تا این لحظه وزارت نفت نیز چنین مجوزی را صادر نکرده است.

 

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان در خصوص وضعیت این تیم نیز گفت: تمرینات ما جهت حضور در فصل آتی رقابت‌های لیگ دسته اول، از ۱۰ روز دیگر آغاز می​شود. مانوئل، سرمربی تیم هم قرارداد خود را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده و همچنان سرمربی ما است و هم من و هم هیات مدیره و کل مجموعه باشگاه از عملکرد او رضایت کامل داریم.

 

وی ادامه داد: فصل گذشته تیم خوب و جوانی داشتیم ولی متاسفانه محرومیت​ها و مصدومیت​ها در نقطه‎‎ی حساس لیگ گریبان تیم ما را گرفت و ما را دچار مشکل کرد. زمانی که صدر جدول بودیم و حدود چهار هفته به پایان لیگ مانده بود، چند بازیکن کلیدی​مان دچار مصدومیت و محرومیت شدند که این واقعا به تیم ما ضربه زد و باعث شد که نتوانیم در هفته​های پایانی آن‎گونه که باید ظاهر شویم و متاسفانه از صعود باز ماندیم.

 

عیسی ​زاده با اشاره به این‌که در سه بازی آخر فصل هفت بازیکن اصلی تیم مصدوم و محروم بودند، ادامه داد: هر تیمی اگر این تعداد مصدوم و محروم را یک‎جا داشته باشد، مطمئنا دچار مشکل می​شود. باتوجه به این‌که نیمکت ما یک نیمکت جوان بود، نتوانستند انتظارات را آن گونه که باید و شاید برآورده کنند.

 

وی تصریح کرد: هر تیمی در طول فصل فراز و نشیب دارد و مصدومیت‌های ناخواسته‌ای برای آن پیش می‌آید؛ در فصل گذشته لیگ برتر، تیمی مثل ذوب‌آهن در ابتدای فصل به چنین مشکلی برخورد کرد و به تبع، نتایج ضعیفی هم گرفت ولی ما بر خلاف این تیم، در سه بازی آخر به این مشکل برخوردیم و این اتفاق زمانی افتاد که دیگر جای جبران نبود.

 

مدیرعامل باشگاه نفت آبادان درخصوص اهداف این باشگاه برای فصل بعد، گفت: اگر مسوولان استانی، لیگ برتری​مان کردند که باید قطعا تلاش‌مان را دوچندان کنیم و خودمان را با لیگ برتر تطبیق دهیم و اگر هم قسمت نبود که در لیگ برتر به میدان برویم، باید در لیگ یک تلاش‌مان را به کار ببندیم و بجنگیم تا سال آینده ان​شاءالله به لیگ برتر صعود کنیم.

 

وی افزود: در هر صورت باید امسال تلاش زیادی کنیم، چرا که لیگ یک هم ۲۰ تیمی و یک گروهه شده و شرایط قطعا سخت​تر است و باید طوری تلاش کنیم و تیم را محکم ببندیم که مانند فصل قبل در وسط راه و یا اواخر فصل، کم نیاوریم.

 

عیسی ​زاده در خصوص برگزاری فصل بعدی رقابت‌های لیگ دسته یک در قالب یک گروه، ادامه داد: بالاخره این کار از یک‎ جایی باید شروع می​شد؛ امسال نمی​شد، سال آینده یا سال​های بعد این اتفاق می‌افتاد. بالاخره این کار باید انجام می​شد تا حق هیج تیمی ضایع نشود.

 

وی تصریح کرد: زمانی که لیگ، دو گروهی باشد، شانس در قرعه​کشی دخیل است و ممکن است یکی از گروه‎ها آسان باشد و دیگری سخت و بعضی تیم​ها در گروه آسان قرار بگیرند و بعضی تیم​ها برعکس، در گروه​ سخت جای بگیرند؛ کما این‌که فصل قبل و تا روز آخر تکلیف تیم​های صعودکننده در گروه ما مشخص نبود ولی در گروه الف مسابقات، از پنج شش هفته جلوتر تکلیف مشخص بود و تیم صعودکننده با اختلاف خیلی زیاد، صعودش را تقریبا حتمی کرده بود.

 

مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان ادامه داد: از طرف دیگر زمانی که تیم​ها در دو گروه مسابقه می​دهند، مجبور هستند هم در بالای جدول و هم در پایین آن، پلی​آف انجام دهند که این مسابقات پلی‌آف گاهی حق تیم‎ها را ضایع می​کند ولی اگر بازی​ها در یک گروه برگزار شود، اگرچه ممکن است سال اول برای تمام تیم​ها سخت باشد که ۳۸ هفته بازی کنند و ممکن است خیلی تیم​ها هم اذیت شوند و حتی نتوانند ادامه دهند، ولی سال بعد این تعداد تیم به ۱۸ و سال بعد از آن به ۱۶ تیم تقلیل می​یابد و همه چیز مثل لیگ برتر عادی می​شود و دیگر شاهد برگزاری این پلی‎آف‎ها نیز نخواهیم بود؛ بنابراین در کل اعتقاد دارم ۲۰ تیمی شدن لیگ یک، در آینده به نفع فوتبال ایران خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت​های خود در خصوص حفظ بازیکنان تیم برای فصل آینده، خاطرنشان‌کرد: مشخص نیست که چند درصد تیم را حفظ کنیم ولی یقینا نقاط ضعف​مان را پوشش می​دهیم و خودمان را برای بازی​های سخت فصل بعد، آماده خواهیم کرد. صد درصد بازیکن جدید نیز جذب خواهیم کرد تا ضعف​های‌مان را برطرف کنیم.

 

عیسی ​زاده عنوان کرد: ما در فصل قبل چنانچه یک تمام‌کننده خوب داشتیم، قطعا لیگ برتری می​شدیم. ما تیم خیلی خوبی داشتیم فقط تمام‌کننده نداشتیم. ضمن این‌که دو بازیکن‌ بسیار خوب و موثرمان به نام‎های زبیر نیک‎نفس و حامد طه​زاده را تقریبا نیمی از فصل در اختیار نداشتیم که یکی از آن​ها را ۱۰ بازی و یکی را ۹ بازی نداشتیم که قطعا اگر این بازیکنان بودند، شرایط برای ما به گونه​ دیگری رقم می​خورد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • بهروز آقای عیسی زاده حتی اگر تیمهای خوب لیگ برتری را به لیک یک بیاورند و بخواهند از گروهشان براحتی صعود کنند احتمالش خیلی کمه آخه شرایط لیگ یک بگونه ایست که هر اتفاقی توش ممکنه از زمینهای بد تا مسافتهای طولانی تا رشوه گیری تا خرید بازیکن حریف تا ناداوریهایی که کمتر آنالیز و پیگیری میشه تا ...... خلاصه بجای اینکه انرژی و سرمایه تیم صنعت نفت را بجای هدر دادن در لیگ یک بهتره از این فرصت طلایی و خوب استفاده کنید و با خرید امتیاز فولاد نوین به لیگ برتر برگردید کاری که فولاد خوزستان سه سال پیش بعد از سقوط به لیگ یک بلافاصله انجام داد و با خرید امتیاز فولاد سپاهان به لیگ برتر برگشت و با مدیریت خوب توانست سال بعد قهرمان لیگ شود پس صنعت نفت ابادان با آنهمه هوادار باحال و متعصب هم میتواند چنین باشد