مقتدایی: نگهداشتن جمعیت در خوزستان برنفت و پتروشیمی مقدم است/ هنوز پول ماسک‌های توزیع شده بین مردم را پرداخت نکرده‌ایم

خورنا -استاندار خوزستان با اشاره به اینکه نگهداشتن جمعیت در خوزستان بر هر ثروتی اعم از نفت و پتروشیمی مقدم است، گفت: نه تنها مصوبه ویزیت رایگان هنوز حل نشده بلکه هنوز پول ماسک‌های توزیع شده بین مردم را پرداخت نکرده‌ایم.

عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار و کارگروه احیای تالاب‌های استان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مهمانسرای استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: منشا داخلی در تولید گرد و غبار را باید باور کنیم، مشکل اصلی خوزستان عملی نشدن تعهدات دستگاه‌های اجرایی در داخل استان است.

وی اضافه کرد: تامین حق آبه هورالعظیم احتیاجی به پول و اعتبار ندارد، همچنین معلوم نیست حق آبه شادگان و کارون را باید کدام دستگاه تامین کنند؟!

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما باید پاسخگوی منشا داخلی گردوغبار باشیم و در این زمینه، آبگیری سدهای بالادست کرخه و برداشت‌های آب در بالادست از یک سو و تصویب حق آبه هورالعظیم از سوی دیگر با تصویب حق آبه هورالعظیم در تناقض است.

مقتدایی با تاکید بر اینکه مصوبه دولت برای مقابله با گردو غبار در بهمن ماه سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال بار مالی دارد اما دولت پولی برای اجرای این مصوبات در دست ندارد افزود: البته این مسئله مانع استفاده از امکانات استانی نبوده است.

*هنوز پول ماسک‌های توزیع شده بین مردم را پرداخت نکرده‌ایم!
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نگهداشتن جمعیت در خوزستان بر هر ثروتی اعم از نفت و پتروشیمی مقدم است گفت: در امارات و کویت همه روزه با مشکل گرد و غبار روبه رو هستند اما با شرایطی متفاوت؛ در اینجا نیز باید اقداماتی انجام شود که شهروندان همراهی دولت را باور کنند.

استاندار خوزستان در ادامه خطاب به معاون رئیس جمهور و هیئت همراه، راهکارهایی برای مقابله مقطعی با معضلات ناشی از گرد و غبار ارائه داد و گفت: هزینه‌های اورژانس برای بیماری‌های ناشی از گردو غبار کمتر از ۲ میلیون ریال نمی‌شود اما نه تنها مصوبه ویزیت رایگان هنوز حل نشده بلکه هنوز پول ماسک‌های توزیع شده بین مردم را پرداخت نکرده‌ایم که این خود معضل است و باید دولت به آن توجهی ویژه کند!

مقتدایی در ادامه، خواستار رهاسازی آب در حوضچه‌های خشک شده هورالعظیم و محقق شدن تعهدات سایر دستگاه‌ها اعم از وزارت نفت و نیرو و منابع طبیعی شد و افزود: هنوز مشخص نیست که عملیات نفتی در هورالعظیم چگونه باید ساماندهی شود که این رویه نیز نیاز به برنامه‌ریزی ویژه‌تری دارد.