مجلس دهم درانتظار کدام طیف است؟

قریب به نه ماه تا رسیدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی که البته با انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان برگزار خواهد شد، زمان باقی است .

خورنا – قریب به نه ماه تا رسیدن به فصل انتخابات مجلس شورای اسلامی که البته با انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان برگزار خواهد شد، زمان باقی است . اهمیت انتخابات اسفند ۹۴ به خصوص با تغییر فضای سیاسی کشور به سبب حاکم شدن گفتمان اعتدال در قوه مجریه ، برای دورماندگان از اقبال عمومی در سال ۹۲، به حدی بالاست که تقریبا در تمامی شهرها و استان ها، فعالیت هدف دار خود را آغاز نمایند و تحرکات طیف معروف به اصولگرایان در سراسرکشور بصورت منظم مشهوداست.
اصول گرایان که در انتخابات گذشته، عدم وحدت در جناح خود و برعکس آن، وحدت در جبهه اصلاحات و تولد اعتدال را عامل شکست خود می دانند، بی اعتنا به عملکرد انحصارگرایانه و ضعیف خود در مدت ۸ سال دولت های نهم و دهم و مجالس حامی آنها وبااین پیش فرض که حافظه سیاسی عامه مردم ضعیف تصور می شود، می کوشند تا این بارقبل از مطرح شدن قطعی گزینه ها، اجماع در جبهه خود را به نتیجه برسانند. از همین روست که می کوشند با تمام چهره های شناخته شده خود در صحنه حاضر شوند و با گرم شدن بازار رایزنی ها و گمانه پردازی ها، شاید زودتر از موعد انتظار، برتنور انتخابات بدمند.
در این بین اما، اصلاح طلبان و حامیان جریان اعتدال، از یک سو با تهدید و خط و نشان کشیدن های جناح رقیب چه در حوزه تأیید صلاحیت ها و چه از سوی حاضران در جبهه اصول گرایی مواجه اند و از سوی دیگر در پی رصد تحرکات جناح مقابل هستند. با این وجود اصلاح طلبان نیزبدنبال جمع آوری نیروهای پراکنده وبازیابی تشکیلات خود هستند تا در این کارزار سیاسی تعیین کننده از رقیب خود عقب نمانند.
دراین میان رسیدن به لیستی اعتدالی که در بر دارنده معتدلان هر دو طیف معروف به اصلاحات و اصول گرایی باشد نیز قابل انتظاراست . احتمالی که در جناح مقابل غیرممکن وخیانتی عظیم به تفکر اصولگرایی شمرده می شود و دقیقا برهمین پایه و اساس، تحرکات جبهه اصول گرایی، شدیدتر و ملموس تر از سایر رقیبان در تمامی کشور به چشم می خورد .