انتقاد از جلسات محرمانه برای انتخاب شهردار / سیدخلف سریعتر استعفا دهد

خورنا – برخی اعضای شورای شهر اهواز در نودمین جلسه شورا از برگزاری جلسات محرمانه برای انتخاب شهردار جدید اهواز انتقاد کردند.

عصر امروز در نودمین جلسه شورای شهر اهواز، چندین لایحه، طرح اعضای شورا در خصوص نحوه برگزاری مناقصات شهرداری، درخواست فرماندهی تیپ ۱۹۲ زرهی، تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در کمیسیون عمران و شهرسازی، تفریق بودجه شورا در سال گذشته و درخواست رئیس شورای شهرستان اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

تهدید یکی از مدیران

زیبا صالح پور یکی از اعضای شورای شهر اهواز در خصوص شایعات پیرامون استعفای شهردار اهواز گفت: در صورت صحت چنین فرضیه هایی؛ شهردار باید نسبت به تقدیم استعفای خود به شورای شهر اقدام کرده تا نمایندگان مردم به بررسی تخصصی گزینه های تصدی پست شهرداری بپردازند.

وی ضمن هشدار به یکی از مدیران شهرداری گفت: چنانچه به روال فرستادن ارباب رجوع های تکراری برای اعضای شورای شهر ادامه دهید در حالی که می دانید علت نه گفتن ما به ارباب رجوع کم کاری شخص شما به شمار می رود، اسم شما را در صحن علنی شورای شهر اعلام می کنم تا از نه گفتن اعضای شورای شهر به مردم خوشحال نشوید.

صالح پور ادامه داد: یک پرسنل شاغل در یکی از سازمان های شهرداری اعتراض خود را نسبت به مدیریت جدید این سازمان و تغییرات گسترده معاونان سازمان در بدو شروع به کار مدیر عامل جدید اعلام کرده که به نظر می رسد این تغییرات نیز بر اساس تبدیل به احسن صورت نگرفته اند؛ این نکته یک تذکر برای اعضای شورای شهر تلقی می شود که حساسیت بیشتری نسبت به این موضوعات از خود نشان دهند.

شهردار بهتری انتخاب کنیم

علی ناصری دیگر عضو شورا نیز در این جلسه اظهار کرد: شهردار اهواز بهتر است هر چه سریع تر استعفای خود را اعلام کند زیرا اگر وی همچنان در سمت خود باقی بماند ممکن است سیستم شهرداری و شورای شهر دچار چالش شوند.

وی با بیان اینکه مردم شهر از سیستم انتخاب شهردار ناراضی هستند، گفت: در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا، انتخاب شهردار بر اساس رای مستقیم شهروندان انجام می گیرد. البته در چنین شهرهایی اختیارات شهرداری ها نیز بسیار فراوان است.

ناصری با بیان اینکه باید شهردار بهتری انتخاب برای اهواز کنیم، اظهار کرد: در شهر ما شهردار از سوی واسطه ها که همان نمایندگان مردم هستند انتخاب می شود پس بهتر است در چنین سیستمی انتخاب شهردار شفاف و واضح انجام شود.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات محرمانه برای انتخاب شهردار از سوی برخی اعضای شورای شهر تصریح کرد: نامزدهای شهرداری باید در صحن علنی شورا حاضر و برنامه های خود را به سمع و نظر مردم برسانند و سپس فرد اصلح با هم فکری و بر اساس عدالت انتخاب شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز در این خصوص گفت: ماندن و یا استعفای شهردار باید بر اساس نظر شخصی وی صورت بگیرد.

حضور دکه داران معترض در نودمین جلسه شورا

در این جلسه از شورای شهر اهواز تعدادی از دکه دارانی که با شهرداری به دلیل جمع آوری دکه هایش و یا افزایش مالیات دچار مشکلات مالی شده اند حضور داشتند. ابتسام الباجی عضو شورای با اشاره به این مسئله عنوان کرد: متاسفانه سازمان میادین شهرداری اهواز به وظایف خود در قبال این قشر ضعیف جامعه به درستی عمل نمی کند.

در ادمه این جلسه درخواست فرماندهی تیپ ۱۹۲ زرهی اهواز در خصوص جمع آوری پسماند در مناطق مسکونی متعلق به ارتش مورد بررسی  اعضا قرار گرفت و این طرح با رای مثبت همه اعضای حاضر در جلسه تصویب شد.

در ادامه جمشید سلحشور عضو شورای شهر اهواز در خصوص لایحه تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اهواز عنوان کرد: به دلیل شرایط جغرافیایی موجود در استان، لزوم تشکیل چنین کمیته ای به خوبی احساس می شود.

این لایحه پس از رای گیری از سوی اعضای شورای شهر اهواز تصویب شد.

در خواست مساعدت مالی از سوی شورای شهرستان اهواز نیز یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه بود که زیبا صالح پور در این خصوص گفت: در سال گذشته حدود ۱۸ میلیون تومان در اختیار این شورا قرار گرفت و در سال جاری نیز مبلغ ۲۳ میلیون تومان در اختیار این شورا قرار می گیرد اما متاسفانه تاکنون عملکرد مناسبی از این شورا ارائه نشده است.

در ادامه این جلسه طرح اعضای شورا در خصوص نحوه برگزاری مناقصات شهرداری و تفریق بودجه سال گذشته شورای شهر با رای مثبت اعضا به تصویب رسید.