تصویب ارتقای فرمانداری خرمشهر به “فرمانداری ویژه” در هیات وزیران

خورنا – خبیر نگاه دولت تدبیر و امید به استان خوزستان به خصوص نسبت به شهرهای درگیر جنگ تحمیلی را ویژه خواند و ابراز امیدواری کرد: با ارتقای این سطح، برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان خرمشهر با سرعت بیشتری دنبال شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندارخوزستان از تصویب پیشنهاد ارتقای سطح فرمانداری شهرستان خرمشهر به “فرمانداری ویژه” در نشست روزگذشته هیات وزیران خبرداد.
فرج‌الله خبیر با اعلام این خبر اظهارکرد: این تصمیم در نشست روزگذشته هیات وزیران به تصویب رسیده است.
وی نگاه دولت تدبیر و امید به استان خوزستان به خصوص نسبت به شهرهای درگیر جنگ تحمیلی را ویژه خواند و  ابراز امیدواری کرد: با ارتقای این سطح، برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان خرمشهر با سرعت بیشتری دنبال شود.
خبیر افزود: براساس گزارش هیات محترم دولت، وزارت کشور موظف شده است تا نسبت به دایر کردن فرمانداری ویژه در شهرستان خرمشهر اقدام نماید.
وی ادامه‌داد: موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیک این شهرستان در منطقه و ارتباط با آب‌های آزاد بین‌المللی و برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی اروند و فعالیت چشمگیر در حوزه کشاورزی و صنایع جانبی و همچنین وجود یادمان‏های هشت سال دفاع مقدس و پایانه بین‌‏المللی شلمچه که در طول سال پذیرای حجم انبوهی از مردم مشتاق و دوست‌دار اهل بیت از داخل کشور و کشورهای همجوار است از جمله دلایل ارتقای سطح فرمانداری خرمشهر به فرمانداری ویژه عنوان شده است.