برنامه دانشگاه شهید چمران و شهرداری برای «اهواز ایده‌آل»

خورنا – معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به امضای قرارداد تدوین برنامه توسعه شهر اهواز میان این دانشگاه و شهرداری اهواز، گفت: برنامه توسعه شهرداری اهواز اگر درست تدوین و اجرا شود، می‌تواند شهر اهواز را به وضعیت ایده‌آل برساند.

ابراهیم حاجی‌دولو اظهارکرد: این برنامه مشخص می‌کند که شهرداری در ۵ سال آینده چه پروژه‌ها، فعالیت‌ها و اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی افزود: برنامه‌ریزی یکی از مهم‌ترین کارها است و به همین جهت لازم است تیم مستقل از کارهای اجرایی، نیازها، ضعف‌ها، نقاط قوت و مشکلات را بررسی و براساس آن راهکار را ارایه کند. به همین دلیل برای حل مشکلات شهر اهواز نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و علمی است و افرادی که این برنامه را تدوین می‌کنند نیز باید با اهواز و مشکلات و شرایط آن آشنا باشند و به همین جهت این ماموریت از سوی شهرداری اهواز به دانشگاه شهید چمران اهواز محول شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که تیمی از دانشگاه و شهرداری اهواز مسایل و مشکلات شهر اهواز را مورد بررسی و پژوهش قرار می‌دهد، گفت: شهر اهواز یکی از ۸ کلان شهرهای کشور است که شهرداری آن مسایل مختلفی را در برنامه کاری خود دارد. در پروژه تدوین برنامه توسعه شهرداری اهواز ۱۰ استاد از دانشگاه شهید چمران اهواز در حوزه‌های مختلف شهری اعم از ترافیک، مسایل عمرانی، اجتماعی و محیط زیست را با همکاری کارشناسان شهرداری مطرح و مورد بررسی قرار داده و برای آن‌ها برنامه طراحی می‌کنند.

حاجی‌دولو تصریح‌کرد: این برنامه، حرکت شهرداری اهواز در حوزه کاری خود که بسیار پیچیده است را ترسیم و براساس نیازها تنظیم می‌کند. تدوین برنامه توسعه شهرداری اهواز در آبان‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهیدچمران اهواز عنوان‌کرد: در این پروژه به اساتید توصیه شده که از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌های تخصصی استفاده کنند زیرا یکی از اهداف پژوهش، مشارکت و آشنایی است.

وی در مورد همکاری با شهرداری اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران پیش از این نیز تفاهم‌نامه های همکاری با شهرداری اهواز داشته است و تاکنون پروژه‌های مشترکی انجام شده است. از سوی دیگر قرار است پروژه شناسایی دقیق تمام نقاط شهر اهواز به طور دیجیتال و با استفاده از سیستم جی آی اس را دانشگاه شهید چمران اهواز انجام دهد که به همین منظور جلسه‌ای با حضور هیات علمی دانشگاه و شهرداران تمام مناطق اهواز و اعضای شورای شهر نیز برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز در مورد کیفیت و رضایت‌بخش بودن پروژه‌های پژوهشی دانشگاه بیان‌کرد: ممکن است در برخی پروژه‌های انجام شده، کارفرما از نحوه کار رضایت کافی نداشته باشد و قطعا این موجب دلسردی می‌شود. به همین جهت کنترل پروژه‌ها و نظارت درونی بر تحقیقات در دانشگاه انجام و نقاط ضعف شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام می‌شود.