افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در آبادان

خورنا -مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان از افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال جاری خبر داد.

از افزایش ۱۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها در سال جاری خبر داد، اظهار کرد: این افزایش نرخ به طور سالانه انجام می‌شود و هیچ ارتباطی با موضوع قطع سهمیه بنزین ندارد.

وی افزود: سالانه بر اساس نرخ تورم اعلام شده، بر نرخ کرایه تاکسی‌ها افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان اضافه کرد: افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال جاری، از اسفندماه سال گذشته دنبال و از ابتدای خرداد ماه جاری قابلیت اجرا یافت.

رهبان تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از خودروهای تاکسی فعال در شهر به سیستم گاز سوز مجهز هستند و لذا نباید به بهانه قطع سهمیه بنزین به طور خود سرانه اقدام به دریافت کرایه بیشتر از نرخ‌های اعلام شده از شهروندان کنند.

وی با اشاره به تهیه کارت شناسایی رانندگان تاکسی‌ها و الزام آنان به نصب این کارت‌ها در داخل خودروها یادآور شد: شهروندان آبادانی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به ویژه دریافت کرایه بیش از مبالغ اعلام شده مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری و یا شماره تلفن ۵۳۳۴۴۴۷۷ به این سازمان اطلاع دهند.

رهبان از شهروندان آبادانی خواست تا در این زمینه همکاری لازم را با سازمان تاکسیرانی آبادان داشته باشند تا برخی از افراد فرصت طلب اجازه اعمال سلیقه بر خلاف آنچه که طبق قانون مصوب شده را نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی آبادان همچنین از رانندگان تاکسی خواست تا ضمن رعایت اخلاق حرفه‌ای و شغلی خود در مواجه با شهروندان، مطابق با قوانین و بخشنامه‌های صادره اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی، از آنجایی که برای تمام رانندگان تاکسی کارت شناسایی شامل نام و فامیل و کد مربوط به راننده صادر شده، لذا نصب آن در خودرو الزامی‌ست و در صورت عدم نصب با آنها برخورد خواهد شد.