اختصاصی خورنا؛

ایت الله شفیعی در هندیجان: اسلام عامل وحدت و یکی شدن است / مقابل آمریکا و انگلیس وحدت داشته باشیم

خورنا – وهاب شیرعلی : آیت‌الله سید علی شفیعی در همایش بزرگ سران طوایف و عشایر شهرستان هندیجان اظهار کرد: ما اعیاد بزرگی در این ماه داشته‌ایم از تولد امام حسین(ع) گرفته تا نیمه شعبان که به‌عنوان روز مستضعفین نامگذاری شده است، کلمه شعبان به‌عنوان شعبه است که رحمت الهی در این ماه به‌صورت شعبه بر ما نازل می‌شود، در همین راستا باید قدر مناجات‌های شعبانیه را بدانیم.
وی افزود: چهاردهم و پانزدهم خرداد از ویژگی‌های عصر انقلاب ما است و هر یک از این مناسبت‌ها ارزش بالایی دارد و ما باید مناسبت‌های این ایام را به خوبی برگزار کنیم.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های ما وحدت اسلامی است که خداوند در همین رابطه در قران می‌فرماید چنگ بزنید به ریسمان الهی و متفرق نشوید، اسلام دل‌ها را به هم نزدیک کرده و به هم گره می‌زند.
شفیعی یادآور شد: اسلام عامل وحدت و یکی شدن است و ما اختلافی به عنوان شیعه و سنی نداریم.
وی تصریح کرد: اگر ما می گویم وحدت شیعه وسنی نه اینکه سنی باید شیعه بشود بلکه منظورمان وحدت در مقابل دشمن مشترک است و باید در مقابل آمریکا و انگلیس وحدت داشته باشید.
وی افزود: امروز هدف اصلی دشمن تفرقه بین شیعه و سنی است که متاسفانه عده‌ای در خواب بسر می‌برند، باید بیدار و هوشیار بود زیرا دشمن با ایجاد اختلاف به راحتی ضربه وارد می‌کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز خواسته بزرگ دین اسلام، وحدت و خواسته بزرگ دشمن ایجاد تفرقه است.
شفیعی خاطرنشان کرد: باید آداب و رسوم غلط و اشتباه بین اقوام و طوایف را دور ریخت و زیر سایه ولایت و مقام معظم رهبری و اسلام در راستای وحدت گام‌های متعالی‌تری برداشت.
وی در پایان تاکید کرد: بعضی از آداب و رسوم ضرورتی برای انجام دادن ندارند و صرفا هزینه‌بر هستند.