تصویب قطعنامه «همایش سران طوایف و عشایر» در هندیجان

خورنا – وهاب شیرعلی : حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بزرگ سران طوایف و عشایر شهرستان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش آن هم با حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر بزرگواران، تایید و تصویب قطعنامه‌ای بود که در ۱۲ بند نوشته شده تا اینکه به وسیله اجرای بندهای این قطعنامه به بعضی از آداب و رسومات غلط پایان داده شود.
امام جمعه هندیجان افزود: عدم استفاده از سلاح گرم و تیراندازی در مراسم فاتحه و یا بدرقه یکی از بندهای این قطعنامه است زیرا شاهدیم تاکنون اینگونه اقدامات (تیراندازی‌ها) باعث یتیم کردن بسیاری از خانواده‌ها و یا معلول کردن عده زیادی در سطح شهرستان شده است.
وی در ادامه، حذف غذا از مراسم فاتحه به‌علت مشکلات اقتصادی برای بعضی از خانواده‌های بی‌بضاعت منطقه که البته این کار در بعضی از طوایف به‌صورت داوطلبانه اجرا شده و عدم برگزاری مراسم عزاداری و فاتحه‌خوانی در روز عید سعید فطر را از دیگر بندهای قطعنامه عنوان کرد.
شمیل‌پور، دیگر بند این قطعنامه را عدم استفاده از برنامه‌های ماهواره ذکر کرد و گفت: محلی را جهت تامین دستگاه‌های دیجیتال به هر صورت ممکن که مردم بخواهند مهیا کرده تا نسل جوان ما از خطرات برنامه‌های ضد‌بشری نجات یابند.
وی بر تذکر دادن سران عشایر و طوایف به جوانان در صورت احساس خطر برای آنها تاکید کرد و خواستار نشست هر چند ماه یکبار سران عشایر با مسئولان سیاسی و نظامی و انتظامی شهرستان جهت گرفتن اطلاعات جدید و آگاه شدن از برنامه‌های جدید دشمنان برای نسل جوان ما با توجه به تهاجم فرهنگی و در کل ناتو فرهنگی دشمن با توجه به وسعت مرزهای آبی ما با کشورهای عرب منطقه که بیش از ۹۰ کیلومتر است، شد.
امام جمعه هندیجان در پایان، سران طوایف را به‌عنوان یک رهبر در طایفه مورد خطاب قرار داد و گفت: سران طوایف باید از به‌وجود آمدن بعضی از مسائل و نزاع‌ها جلوگیری کرده و جوانان را تشویق به ازدواج کنند.