کیانوش راد: در انتخابات مجلس خبرگان در خوزستان فعال خواهیم بود/ تشکیل شورای مشورتی شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان

خورنا – محمد کیانوش راد گفت: در انتخابات مجلس خبرگان در استان خوزستان فعال خواهیم بود.

به گزارش خورنا، شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان خوزستان تشکیل شد. در این نشست که در روز سالگشت ارتحال امام خمینی تشکیل شد ، پس از قرائت آیاتی از  قران کریم ، حاضران به یاد امام امت و شهداء انقلاب و دفاع مقدس به قرائت  فاتحه پرداختند.                                

جلسه با ریاست محمد کیانوش راد نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ( دوره ششم ) آغاز گردید.   

کیانوش راد با اشاره به ضرورت تداوم فعالیت گسترده جبهه ای به نقش فعالیت احزاب  و در کنار آن حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی مستقل و غیر حزبی اشاره داشت و با تحلیل شرایط و بیان بوجود آوردن مشکلات غیر قانونی برای برخی از احزاب فعال گفت : به اعتقاد ما در این دور از انتخابات باید به منظور تداوم عقلانیت و واقع بینی ، باید از برخوردهای تک روانه احزاب و افراد برحذر بود.  هدف اصلی ما اجماع حداکثری به منظور دستیابی به موفقیت در انتخابات است.

وی در ادامه گفت : حصر خبری آقای خاتمی ، بخشی از پروژه کاهش تاثیر گذاری آقای خاتمی در تحولات کشور است. وی در ادامه گفت. : استراتژی ما همواره با جریان دولت اصلاح طلب ، روش اتحاد و انتقاد بوده است ، اما در این شرایط ، سعی می کنیم از شیوه اتحاد و حمایت تبعیت کنیم و انتقادات خود را در فضاهای واقع بینانه تری مطرح کنیم.

کیانوش راد در ادامه به تفاوت شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان ، با شورای راهبردی انتخابات استان اشاره کرد.

وی گفت : شورای راهبردی ماموریت مشخص انتخابات را دنبال می کند و بدنبال تعیین کاندیدا نیست ، و صرفا در هنگام اختلاف میان کاندیداها ، به حکمیت پرداخته و به دنبال ایجاد اجماع و همگرایی میان اصلاح طلبان خواهد بود. 

وی در مورد شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان گفت : این شورا وظایف دائمی داشته و دارد و با آیین نامه ای که در این خصوص تدوین شده است ، اداره خواهد شد.                

محمد کیانوش راد در ادامه و با توجه به انتخابات مجلس خبرگان  گفت : ما انتخابات مجلس خبرگان را نیز در پیش داریم و در این زمینه نیز فعال خواهیم بود. در گذشته یکی از کاندیداها می گفت از من حمایت کنید چون من با فلان آقا اختلاف دارم ، به ایشان گفتم اگر جلوی چند نفر علنا توانستی انتقاد کنی ، همه تلاش مان را برای حمایت از شما خواهیم داشت. اما سخن و موضع در گوشی شما را نمی پذیریم.

وی در ادامه گفت : اگر کاندیدای مناسب خبرگان را نیابیم ، از یک یا دو نفر بیشتر حمایت نخواهیم کرد، نمایندگان خبرگان ، باید نسبت به مواضع شان پاسخگو باشند ، در حالیکه در حال حاضر چنین نیست و دوستان از هم اکنون به تبلیغات کاندیداهای خبرگان دقت کنند.

کیانوش راد گفت : ما از نظر سیاسی و در صورت وجود شرایط باید بدنبال مجلسی اصلاح طلب باشیم ، اما دستیابی به اهداف اصلاح طلبانه ،  در شرایط واقعی را نباید از نظر دور بداریم .                       

در این جلسه ، سه تن از حاضران ، ( استاد سید رسول موسوی ، مهندس برون و مهندس آریایی ) ، طبق آئینامه شورا ، به ایراد نطق قبل از دستور پرداخته و تحلیلی از شرایط سیاسی و اجتماعی و شرایط استان را ارائه دادند ، و خواستار توجه جدی حاضران گردیدند.                   

شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان متشکل از ١٨ حزب اصلاح طلب ، و ١۵ تن از نمایندگان شهرستان ها و ٣٢ تن از شخصیت های تاثیر گذار و با سابقه اصلاح طلب استان می باشد.

همچنین بر اساس مصوبه شورا ، شورایی بنام ” شورای مشورتی شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان استان ” در تهران و با حضور چهره های فعال سیاسی تشکیل شده است. 

در این جلسه نیز ، کمیته برگزاری نشست انتخابات شورای راهبردی استان نیز انتخاب و اولین جلسه خویش را در همین روز برگزار کردند و تصمیمات اجرایی لازم را اتخاذ کردند.