هشدار فرماندار خرمشهر به شورا/ فرصت یک هفته ای انتخاب شهردار

خورنا – پس از بی نتیجه ماندن انتخاب شهردار خرمشهر از سوی اعضای شورای این شهر به دلیل ایجاد برخی حاشیه ها، فرماندار خرمشهر با تمامی اعضای شورای این شهر تشکیل جلسه داد.

قریب به بیش از یک ماه است که جلسات انتخاب شهردار جدید خرمشهر در صحن شورای این شهر بی نتیجه پایان می یابد و آن به این دلیل است که شورای شهر خرمشهر با دو بخشی شدن، مخالف نظرات یکدیگر هستند و جریان به اندازه ای شدت پیدا کرده بود که به سوزاندن درب خانه یکی از اعضا گرفته تا غیبت مکرر چهار عضو شورا و همچنین بحث و جدل برخی از این اعضا در گروههای واتساپی منجر شد.

 در این میان که مردم خرمشهر حیران از انتخاب نمایندگان خود به دنبال ریشه موضوع هستند برخی از صاحب نظران و کارشناسان بر این باورند که اعضای شورای شهر از بیرون از شورا توسط گروه های فشار کنترل می شوند، از این روی فرماندار خرمشهر شامگاه گذشته با دعوت از اعضای شورای این شهر در فرمانداری همزمان با نصیحت، با آنان نیز اتمام حجت کرد.

شخصیت حقوقی شما چیست؟

فرماندار خرمشهر گفت: همه شما نمایندگان مردم هستید و مردم شما را از بین کاندیداهای متعدد انتخاب کرده اند و یعنی به شما اعتماد کرده اند.

ولی الله حیاتی عنوان کرد: شما اعضای شورا باید بدانید در کدام جایگاه قرار دارید و شخصیت حقوقی شما چیست؟

وی افزود:  اگر شما به درستی گام بردارید قطعا این درست کار کردن شما باعث خشنودی مردم خواهد شد و اگر نیز خدایی ناکرده کشمکش هایی بین شما صورت بگیرد مردم ناراحت و ناامید از انتخاب خود خواهند شد.

فرماندار خرمشهر گفت: این صندلی ها امانتی است که در اختیار ما قرار داده شده و این را همیشه بدانیم که نباید مسئولیت خود را سبک بشماریم.

حیاتی در بخشی دیگر، شورای شهر خرمشهر را از نادرترین شوراها از لحاظ فرهیخته بودن برشمرد و اظهار کرد: این شورا از نادرترین شوراها است چرا که افرادی فرهیخته از تمامی شخصیت های اجتماعی در آن حضور دارند و این نشان می دهد که مردم خرمشهر با بینش تمام شما را انتخاب کرده اند.

رسیدگی به امور خرمشهر واجبتر از شام شب/عدم همدلی بین اعضای شورا

فرماندار خرمشهر ضمن ادامه توصیه های خود به اعضای شورای شهر خرمشهر گفت: شما بخشی از بدنه حاکمیت هستید در شهری که رسیدگی به اموراتش از شام شب نیز واجب تر است.

حیاتی افزود: مردم خرمشهر در طی سال هایی که گذشت تمامی هستی و نیستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز رسیدگی به مشکلات و امورات این مردم از واجبات است.

وی قانون مداری را مهم برشمرد و گفت: فرماندار دخالتی در تعیین شهردار ندارد و قانون انتخاب شهردار را به عهده شما قرار داده است. شما خود مختارید جستجو کنید و گزینه قوی و با کفایت برای شهرداری خرمشهر انتخاب کنید.

فرماندار خرمشهر لازمه این جستجو و انتخاب را همدلی بین اعضای شورا دانست و افزود: لازمه این انتخاب همدلی همه اعضای شورای شهر است که امروز این همدلی را در بین شما نمی بینم و این مایه تاسف است.

آن روی سکه شورای حل اختلاف است

فرماندار خرمشهر با توصیه خود به اعضای شورا گفت: جلسات خود را تعطیل نکنید چرا که شما یک دستور دارید و آن انتخاب شهردار است.

حیاتی افزود: همه نقدها را ملاحظه و بررسی کنید و بغض و کینه را کنار بگذارید و بر اساس عقلانیت تصمیم بگیرید.

وی بعد از توصیه هایی که به اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر داشت هشدارهایی نیز به آنان داد و گفت: آن روی سکه نیز پیگیری موضوع از سوی قانون خواهد بود.

فرماندار خرمشهر تصریح کرد: از امروز تا یک هفته شما فرصت دارید با جلساتی که تشکیل می دهید شهردار را انتخاب کنید ولی اگر موفق به انتخاب شهردار نشدید ناچاریم گزارشات شما را به شورای حال اختلاف ارجاع داده تا آنان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

حیاتی در پایان گفت: اجازه ندهید که مراحل عمرانی که در حال حاضر با مشارکت شهرداری تهران در خرمشهر به خوبی در حال انجام است و پایان سالی خوب را پیش بینی می کنیم برای مردم با تلخی روبرو شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ در تاریخ کشور ما این فرصت داده شد که با تشکیل شورای شهر و روستا مردم بتوانند با انتخاب اعضای آن تصمیم گیری های لازم را در امورات شهرداری و غیره را نیز داشته باشند که در نوع خود در خاورمیانه یکی از دموکراسی ترین طرح های تاریخ معاصر بود، ولی منتقدان بر این باور هستند عنوان طرح بسیار خوب و جالب است ولی ورود شخصیت ها در این عرصه باید بسیار دقیق و کنترل شده انجام گیرد و همانند ورود کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و عبور از فیلترهای خاص انجام شود تا در میان راه موجب انحراف از مسئولیت های خود نشوند که امروز می بینیم در اکثر نقاط کشور این معضل مشاهده می شود.

گزارش : مهدی بحرانی پور