تجهیز و توسعه بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز در دستور کار است

خورنا – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات این وزارت گفت: با توجه به صنعتی بودن خوزستان اولویت بعدی ما تجهیز و توسعه بیشتر بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز است.

محمد جعفرعلیزاده پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری بیمارستان ۱۸۴تختخوابی مسجد سلیمان اظهار کرد: وجب به وجب خوزستان را می شناسم و ارادت خاصی به این استان دارم. این سازمان متولی اجرای پروژه های بزرگی در کشور از جمله مصلای تهران، طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س)، ندامتگاه ها و ورزشگاه ۵۰ هزار نفری بود.

وی افزود: عمده کار ما در بخش ساخت بیمارستان بوده و بیشترین زیرمجموعه سازمان در خدمت مجموعه نظام سلامت هستند. در واقع با توجه به سیاست های دولت روحانی در بخش سلامت این سازمان در این حوزه قعالیت دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات این وزارت تصریح کرد: از سال ۹۳ تاکنون ۱۴ بیمارستان با یک هزار و ۳۱۸ تخت تحویل داده و چهار بیمارستان دیگر را نیز با ۲۸۶ تخت آماده تحویل داریم.

علیزاده بیان کرد: تا پایان سال اجرایی ۹۳ که هفته دولت سال جاری است نیز پنج بیمارستان ۶۶۵ تخته تحویل می دهیم. خوشبختانه به حول و قوه الهی ۹۲ درصد اهدای این سازمان با تحویل پروژه های مذکور محقق می شود.

وی با تاکید بر اینکه با کسری اعتبار شدید مواجه بودیم، گفت: با عنایت وزیر بهداشت یک کمیته مشترک در حوزه وزارت بهداشت و سازمان ما تشکیل و ساخت ۳۲ بیمارستان جدید برای امسال هدفگذاری شده است. در صورت نهایی شدن این هدفگذاری و اینکه به امضای وزیر بهداشت و وزیر راه برسد آنها را اجرا و تحویل می دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات این وزارت عنوان کرد: با چنین هدف گذاری هایی می توان گفت که سال پر تلاشی پیش رو داریم. به منظور ارتقای شاخص های فیزیکی وزارت بهداشت سیاست های مناسبی در این وزارت برنامه ریزی شده است.

علیزاده ادامه داد: اولویت بعدی ما در خوزستان تجهیز و توسعه بیشتر بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز است. با توجه به اینکه این شهر و حتی استان در یک منطقه صنعتی هستند وجود چنین بیمارستانی از نیازهای ضروری مردم است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان طالقانی اهواز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سال دیگر تحویل داده می شود، گفت: وزارت نفت قول کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی داده ولی هنوز محقق نشده که امیدوارم در منطقه صنعتی که چنین بیمارستانی مورد نیاز است هر چه سریعتر مهیا شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات این وزارت یادآور شد: شروع به کار ساختمان بیمارستان مسجدسلیمان از اواخر سال ۸۶ بوده و عملیات اجرایی به صورت جدی پیگیری شد. ساختمان فوق ۱۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا داشته و در شش بلوک ساختمانی ۵ طبقه ساخته شده است.

علیزاده در پایان گفت: اسکلت ساختمان بتنی بوده و سیستم مقاومت جانبی در مقابل زلزله دیوارغرشی برای آن پیش بینی شده است. از جمله بخش های این بیمارستان می توان به بخش های تخصصی داخلی، زنان و زایمان کودکان و جراحی اشاره کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *