آخرین خبر از احداث فرودگاه جدید اهواز

خورنا –

محمدسعید شرفی امروز گفت: پیش تر قرار بود وزارت نفت به ساخت فرودگاه جدید اهواز اقدام کند ولی به تازگی مطلع شدیم این اقدام از دستور کار این وزارت خانه خارج شده است.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: ساخت فرودگاه جدید اهواز با منابع وزارت نفت ، از دستور کار خارج شده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمدسعید شرفی امروز گفت: پیش تر قرار بود وزارت نفت به ساخت فرودگاه جدید اهواز اقدام کند ولی به تازگی مطلع شدیم این اقدام از دستور کار این وزارت خانه خارج شده است.
وی افزود: ساخت فرودگاه اهواز با منابعی غیر از منابع نفت ساخته می شود و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن باید در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان گفت: جابجایی فرودگاه فعلی اهواز قطعی است و کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار خوزستان تشکیل شده و هر دو هفته یک بار نشست هایی در شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور و استانداری خوزستان در این زمینه تشکیل می شود.
شرفی افزود : باید هر چه سریع تر زمان شروع عملیات اجرایی و ساخت فرودگاه جدید اهواز از سوی این کارگروه مشخص و اعلام شود .
مدیرکل فرودگاههای خوزستان هزینه ساخت فرودگاه جدید اهواز را ۲۹هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ۱۸هزار میلیارد ریال و بقیه در مرحله دوم برای ساخت فرودگاه هزینه خواهد شد.
پیش از این احمد سیاحی معاون عمرانی استاندارخوزستان گفته بود برای ساخت فرودگاه جدید اهواز هزار و ۳۲۰هکتار زمین تملک شده که در شعاع پنج کیلومتری خروجی از عوارض آزاد راه خلیج فارس به عنوان یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد.
فرودگاه بین المللی اهواز جزو فرودگاه های کوچک کشوراست ولی به لحاظ حجم جابجایی مسافر در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.
وجود ذخایر عظیم نفتی و قرار گرفتن در محدوده شهری ، از دلایل جابجایی فرودگاه اهواز است .