اعزام مرحله دوم کاروان سلامت به مناطق محروم هندیجان + تصاویر

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان از اعزام مرحله دوم کاروان سلامت و ویزیت رایگان همراه با توزیع دارو و بسته‌های فرهنگی با همکاری و مساعدت مدیرعامل پتروشیمی اروند بندرماهشهر در سه روستای جبرآباد و چم کنار و چم کلگه از توابع بخش مرکزی خبر داد.
خورنا – وهاب شیرعلی : عاشور قنواتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در هندیجان اظهار کرد: با مساعدت و همکاری مدیرعامل اروند و اعضای تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر شهرستان متشکل از پزشک و پرستار و تکنسین داروخانه و بهیار، در قالب کاروان سلامت و با شعار سلامتی و نیکوکاری، طرح ویزیت رایگان و تست قند خون در سه روستای محروم واقع در هندیجان شمالی اجرایی شد.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اصول جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است و بر اساس حس انسان دوستی و برای کمک به خانواده‌های ساکن در روستاها، جمعیت هلال احمر و سازمان داوطلبان این جمعیت این قبیل کارها را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان تصریح کرد: ما در طول سال طرح‌ها و برنامه‌های عام المنفعه زیادی از قبیل طرح حمایت رحمت و فرشتگان رحمت را که که به ترتیب در ماه مبارک رمضان و اسفندماه امسال با جمع آوری کمک‌های افراد خیر و شرکت‌ها و یا سازمان‌ها در قالب سبدهای غذایی و پوشاک به درب منازل افراد از پیش شناسایی شده توسط خانه‌های داوطلب ارسال می‌کنیم.
قنواتی ادامه داد: در این طرح نیز پس از اعلام آمادگی مدیرعامل پتروشیمی اروند و دیگر مسئولان این پتروشیمی مبنی بر تامین دارو و همه امکانات مورد نیاز، طرح این جمعیت با فرمانداری شهرستان و بخشداری بخش مرکزی به‌منظور معرفی روستاهای نیازمند اجرایی شد.
وی بیان کرد: بعد از معرفی روستاها توسط بخشداری مرکزی و به کمک دهیاران در سه روستای جبرآباد و چم کنار و چم کلگه، محل‌های مناسبی برای استقرار اکیپ پزشکی تعیین شد.
قنواتی ادامه داد: اکیپ درمانی با همراهی مسئول امور داوطلبان هلال احمر شهرستان و با چند دستگاه خودرو وانت و سواری و دو دستگاه آمبولانس و با تجهیزات مورد نیاز در حسینیه یکی از روستاهای شهرستان مستقر و از صبح کار ویزیت اهالی آغاز شد.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی مسئولان پتروشیمی اروند و جمعیت هلال احمر از اعزام کاروان سلامت، تامین داروی مورد نیاز بیماران و کم کردن بار مالی درمان از دوش بیماران و شناسایی بیماران و معرفی برای ادامه درمان در مراکز درمانی مجهز بوده که این کار به خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: خوشبختانه این کاروان سلامت با استقبال خوب اهالی روستاها روبرو شد و تعداد زیادی از مردم این سه روستا توسط پزشک تیم معاینه و داروی مورد نیاز خود را دریافت کردند.
قنواتی یادآور شد: اهالی روستاهای سطح شهرستان پتروشیمی اروند، بندر ماهشهر را به‌ عنوان یک یار و مددکار مردم محروم می‌شناسند، چراکه این پتروشیمی تاکنون در دو نوبت خدمات درمانی شایسته‌ای را به مردم روستاها ارائه داده است.
رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان با بیان اینکه پتروشیمی اروند علاوه بر تامین حجم زیادی دارو و دیگر لوازم پزشکی و اکیپ درمانی کامل اقدام به توزیع بسته‌های بزرگ فرهنگی بین کودکان روستای کرد که این کار صحنه‌های قابل توجه و ویژگی خاصی به کاروان سلامت داده بود.
قنواتی تأکید کرد: ما در جمعیت هلال احمر با توجه به رسالتی که داریم و بر اساس اصول هفتگانه جمعیت، این آمادگی را داریم که همیشه با کمک تیم درمان اضطراری جمعیت و مساعدت خیرین و یا مسئولان نوعدوست پتروشیمی اروند در هر مقطع از سال و در هر شرایط آب هوایی پروژه‌ها و طرح‌های داوطلبانه اعم از درمانی و یا خدمت‌رسانی را در سطح روستاهای شهرستان و مناطق محروم انجام دهیم.
وی در پایان، از مساعدت فدائی مدیرعامل پتروشیمی اروند و مجموعه در واحدهای مختلف و حمیدرضا فرخ بخش‌پور پزشک آزاده و جانباز سرافراز اکیپ و همه عوامل اجرایی و هماهنگ کننده اعزام کاروان سلامت که به صورت داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی در گرمایی طاقت فرسا در این کاروان شرکت کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علی خدا اموات برگزار کنندگان رو بیامرزه