نماینده خرمشهر: طرح انتقال آب کارون برای احیای کارخانه فولاد اصفهان است!

خورنا – نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی  طرح های انتقال آب از کارون و دز به سمت اصفهان را به منظور مسائل کشاورزی و آب شرب ندانست بلکه مهمترین موضوع را احیای کارخانه عظیم فولاد اصفهان عنوان کرد

عبدالله سامری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، مشکلات عدیده خرمشهر را بر گرفته از مدیریت ضعیف منطقه آزاد اروند دانست و عنوان کرد: یکی از راه هایی که می تواند ضعف های سازمان منطقه آزاد اروند را در خرمشهر و آبادان نمایان کند همین تحقیق و تفحصی است که پیگیر آن هستیم.

تحقیق و تفحص منطقه آزاد اروند به دیوان محاسبات کشور منعکس خواهد شد

وی به عمده سوالات طرح شده در این تحقیق و تفحص اشاره کرد و افزود: پیگیری در رابطه با مناطقی در خرمشهر چون کوی آریا، رویس و طویجات که ده سال است در محدوده منطقه آزاد قرار دارند ولی کارهای اساسی مثلا در مورد آسفالت معابر آنها صورت نگرفته از عمده سوالاتی است که مطرح شده است.

 نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس اظهار کرد: برخی از اشخاص در منطقه آزاد اروند هستند که مانع کارهای اجرایی و عمرانی در خرمشهر شده اند و جالب اینجا است که خود را خدمتگزار مردم و از بطن مردم می دانند.

سامری تصریح کرد: سوالی که اینجا پیش می آید این است که اگر کسی زجر دیده و از بطن مردم است چرا حاضر نیست با خانواده خود در خرمشهر زندگی کند؟ و این را امروز از سیستم مدیران پروازی منطقه آزاد اروند شاهد هستیم که در بهترین نقاط تهران ساکن هستند و حاضر نیستند در کنار همین مردم در خرمشهر زندگی کرده و به اوضاع شهر رسیدگی کنند.

وی گفت: این فقط بخشی از سوالاتی است که در تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند در نظر گرفته ایم و بی شک این سوالات دغدغه همین مردم است و ما وظیفه پیگیری آن را داریم و در آینده حقیقت برای مردم روشن خواهد شد.

 نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس افزود: در پایان تحقیق و تفحص، دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی نیز موضوع را بررسی خواهند کرد و ضعف های این منطقه به صورت کامل برای همه نمایان خواهد شد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید خود و جمعی از نمایندگان از سرشاخه های کارون خبر داد.

سامری گفت: در بازدید های خود متوجه شدیم که مسئولان اصفهانی در حق مردم خوزستان خیانت بزرگی را مرتکب شده اند. جنگ باعث شد مسئولان اصفهانی از فرصت استفاده کرده و آب کارون را به نفع خود منحرف کنند.

وی افزود: درست در زمانی که خوزستان با مردم شهیدپرور خود درگیر جنگ با عراق بوده است مسئولان اصفهانی از این فرصت استفاده کرده و شروع به احداث تونل های انحراف آب از کارون به سمت اصفهان کرده اند.

 نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس تصریح کرد: دیگر تونل ها نیز بین سالهای ۷۸ تا ۹۰ نیز عملیاتی و در سال ۹۲ نیز مراحل آبگیری آن انجام شده بود که در نهایت نیز با طرح تونل بهشت آباد به دنبال تکمیل طرح های خود بودند که توانستیم طرح بهشت آباد را متوقف کنیم.

سامری طرح های انتقال آب از کارون و دز به سمت اصفهان را به منظور مسائل کشاورزی و آب شرب ندانست بلکه مهمترین موضوع را احیای کارخانه عظیم فولاد اصفهان عنوان کرد و گفت: احداث غلط و غیر کارشناسی این کارخانه عظیم در اصفهان باعث شده است امروز مسئولان اصفهانی دست به هر کاری بزنند تا آب کارون و دز را به اصفهان منتقل کنند و این کارخانه را احیا کنند.

وی به دیگر طرح های انتقال آب از شهرکرد به اصفهان با شگردی جالب از سوی مسئولان اصفهانی نیز خبر داد و اظهار کرد: مسئولان در سالهای گذشته از غفلت مردم سوء استفاده کرده و با احداث سدی در آن منطقه باعث شده بودند که آبی که پشت سد جمع آوری شده را به وسیله احداث تونل کوهرنگ  به سمت اصفهان هدایت کنند که سال گذشته متوجه این امر شدیم و آن را حذف کردیم.

 نماینده خرمشهر و مینوشهر در مجلس رودخانه دز را از گزینه های بعدی اصفهانی ها نام برد و افزود: اینک مسئولان اصفهانی دست به روی آب رودخانه دز قرار داده اند تا مسیر آب این رودخانه را نیز به سمت اصفهان منحرف کنند.

سامری در پایان این بحث گفت: دلیل نمی شود که چون در حال حاضر اکثر وزرا در کابینه دولت اصفهانی هستند هر کار که صلاح دیدند انجام دهند.

طرح سوال از وزیر نیرو کماکان بر قوت خود باقی است

 نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی به سفر اخیر وزیر نیرو به خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر نیرو به خرمشهر به همراه وی بازدیدی از مناطق عباره و دیگر مناطقی در خرمشهر که با مشکل اساسی فاضلاب دسته و پنجه نرم می کنند، داشتیم.

سامری عنوان کرد: طرح سوال از وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی تا محقق نشدن مطالبات ما در خصوص رفع مشکلات آب و فاضلاب خرمشهر کماکان بر قوت خود باقی است.

وی افزود: در بازدید اخیر قول هایی داده شد که امیدواریم عملیاتی شود و در این بازدیدها نیز به وزیر گفتیم که در مرحله اول بعد از تخصیص اعتبارات لازم است پیمانکار فعلی را که نتوانسته از پس تکمیل پروژه بر بیاید تغییر داده و پیمانکار جدیدی را در این امور محول کند.