«مردم‌آزاری در فضای مجازی» با نام فراخوان استخدام و کمک به بیماران

خورنا – گروهی با قرار دادن شماره دیگران به نام مسئول استخدام یک شرکت و یا حامی بیماران، اقدام به مردم‌آزاری و شوخی با دیگران می‌کنند.

 با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نرم‌افزارهای هوشمند برای گوشی‌های موبایل، علاوه بر تماس‌ها و پیامک‌های روزانه در قالب خدمات اپراتورهای تلفن همراه؛ اطلاع‌رسانی از طریق نرم‌افزارهای موجود در گوشی نیز تا جایی پیشرفت کرد که تمام اخبار روز دنیا به‌صورت لحظه‌ای در این فضا می‌پیچد و حتی نقدهایی نیز در مورد آن صورت می‌گیرد.

بدون شک افزایش روزانه قشر دانشگاهی به جمع جوانان بیکار و جویای شغل یکی از دلایل افزایش این نرم‌افزارهای اجتماعی در تلفن همراه بوده است.

این روزها در استان خوزستان با توجه به بیکاری‌ جوانان، کوچکترین صحبت از استخدام‌ها و ایجاد شغل توسط یک شرکت یا نهاد باعث هجوم متقاضیان به سمت وب‌سایت‌های آن می‌شود.

با این شرایط بسیاری از افراد حاضر در فضای مجازی با استفاده از موقعیت بیکاری جوانان و به جهت خنده، شوخی و … با تحریف کردن شرایط درج شده در یک سایت استخدامی، ایجاد شایعه می‌کنند.

بارها در فضای اینترنتی چون واتس‌آپ و وایبر مشاهده شد که افرادی به قصدهای مختلف جهت آزار و شوخی با دوستان خود یا تسویه حساب یک دلخوری با قرار دادن شماره تلفن همراه یک شخص در فراخوان یک شرکت و قرار دادن نام فرد به‌عنوان مسئول استخدام، اقدام به نشر یک مطلب کذب و شایعه‌سازی‌های ناپسند می‌کنند.

علاوه بر وجود این مشکلات دنیای مجازی در استان خوزستان، چند روزی‌ است که یک متن جدید با محتوای کمک به یک بیمار سرطانی در استان در حال پخش است و شماره حساب یک فرد به‌عنوان فرد نیکوکار و حامی بیماران برای جمع‌آوری کمک‌ها در زیر آن نگاشته شده است.

با وجود موسسات حمایتی از بیماران خاص در اکثر شهرهای استان خوزستان؛ انتظار می‌رود مردم نوع‌دوست استان که قصد کمک به این بیماران را دارند، با مراجعه به این مراکز همکاری و همیاری خود را اعلام کنند و هیچ‌گونه توجهی به پیام‌های ساختگی و شایعات اینترنتی در استان که گاهی به یک کلاه‌برداری نزدیک‌تر بوده را نداشته باشند.

انتظار می‌رود که خوانندگان این مطالب و افراد جویای کار استفاده‌کننده از این نرم‌افزارها در استان به‌جای دامن زدن، نشر و قبول کردن این شایعات، با مراجعه به وب‌سایت شرکت مربوطه در متن، چگونگی استخدام و یا صحت آگهی را بررسی کرده تا حد ممکن از آزاری‌های ناخواسته و یا نشر مطالب کذب جلوگیری شود.

این در حالی است که در تماس‌های تلفنی با چند تن از مالکان شماره‌های درج شده در زیر آگهی‌های منتشر شده، این افراد از وجود این شایعات ابراز بی‌اطلاعی کرده و آن‌ را نوعی مردم‌آزاری و شوخی‌های دوستانه دانسته‌اند.