فراخوان جشنواره عکس «خوزستان را قاب بگیر» منتشر شد

خورنا -دبیر جشنواره عکس «خوزستان را قاب بگیر» از انتشار فراخوان این جشنواره خبر داد

هدی رشیدی اظهار کرد: عکاسان از ۳۱ فروردین‌ماه تا ۲۱ خردادماه جاری، عکاسان محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و تنوع فرهنگی می‌توانند در جشنواره «خوزستان را قاب بگیر» ثبت نام کنند.

وی افزود: برپایی این جشنواره برای علاقمندان به عکاسی در زمینه‌های فرهنگی، محیط زیست طبیعی و محیط زیست انسانی است.

دبیر جشنواره عکس «خوزستان را قاب بگیر» یادآور شد: عکاسان می‌توانند از زیبایی‌ها، نازیبایی‌های محیط شهری و روستایی و همچین از آداب و رسوم، سبک معماری، ادیان و در عرصه محیط زیست طبیعی از طبیعت و حیات وحش برای ما عکس ارسال کنند.

رشیدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان باید آثار را به صورت فایل jpg  به آدرس دبیرخانه، اهواز، کیانپارس خیابان ۷ شرقی، پلاک ۴ ویلایی ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ارسال عکس‌ها می‌شود تصاویر را به آدرس ایمیل khoozastanraghabbegir@gmail.com ارسال کرد و برای اطلاعات بیشتر نیز علاقمندان می‌توانند با شماره ۰۹۱۶۷۷۰۷۸۷۳ تماس بگیرند.

دبیر جشنواره عکس «خوزستان را قاب بگیر» توضیح داد: هدف ما ثبت و ضبط تصاویر زیست بوم متنوع در استان بوده و یکی از رویکردهای اصلی توجه ویژه به تصاویر روستاها است.

رشیدی همچنین یادآور شد: سه محور ویژه دیگر برای این جشنواره در نظر گرفتیم که به ترتیب در راستای برنامه‌های «داناب» (دانشی است که مسائل آب را در مدارس ابتدایی به کودکان آموزش می‌دهد)، محور دوم رود کارون و مسائل مربوط به آن بوده و آخرین محور گیاهان مقاوم در مقابل خشکسالی و شوری است.

وی توضیح داد: این جشنواره در دو بخش عکس‌های حرفه‌ای و عکس‌هایی که با گوشی‌های موبایل گرفته می‌شود، تقسیم شده و علاقمندان می‌توانند عکس‌هایی که با موبایل گرفتند را نیز در جشنواره شرکت دهند.

رشیدی گفت: داوری این مسابقات در هفته محیط زیست برگزار می‌شود، جشنواره طی سه روز در محل سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست استان هر روز با یک محور اجرا می‌شود، همچنین اساتید مربوطه نیز برای توضیحات علمی درباره مسائل زیست‌محیطی طی سه روز نمایشگاه حضور دارند.

دبیر جشنواره عکس «خوزستان را قاب بگیر» در پایان افزود: اختتامیه این جشنواره در روز جهانی عکاسی برگزار که به شرکت‌کنندگان لوح‌های یادبود اهدا می‌شود.