استعفای ۶ عضو شورای شهر ایذه به دلیل بی توجهی شهردار به تصمیمات شورا

خورنا – به‌دلیل وجود برخی مشکلات با شهرداری، ۶ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ایذه استعفا دادند.

جلسه یکشنبه شب شورای اسلامی شهر ایذه با حواشی زیادی به پایان رسید.

۶ تن از اعضای شورای اسلامی شهر ایذه با بیان اینکه از زمان آغاز فعالیت شورا تا به امروز به‌ هیچ یک از تصمیمات آنها احترام گذاشته نشده و در این بین در امور شهری شورا یک نهاد بی‌معنا تلقی شده است، از ادامه فعالیت در این مجمع سر باز زدند.

در صحبت‌های این نفرات که تمام دلایل آنها یکی بود، با اشاره به اینکه ما نتوانسته‌ایم یک امانت‌دار خوب برای رای مردم و انتخاب آنها باشیم، با عذرخواهی از مردم شهرستان، به‌صورت شفاهی استعفای خود را اعلام کردند.

در این سخنان آمده بود که با گذشت دو سال تا به امروز نتوانسته‌ایم هیچ‌گونه کار عمرانی و خدماتی را برای شهر انجام دهیم و به مصوبات ما نیز هیچ توجهی نشده است؛ از این‌رو توان ادامه کار را نداریم.

آنها در این بیانیه مشترک با اشاره به اینکه اصل موضوع جلسه شورا بر پایه استعفا نبوده است، یادآور شدند:‌ با اینکه نمی‌توان در این زمان استعفای خود را به‌صورت کتبی تقدیم کرد، با عدم حضور در دیگر جلسات شورا و با غیبت خود، منحل شدن ادامه کار شورا را انجام خواهیم داد.

* هیچ صحبت راستی بین شورا و شهرداری ایذه وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر ایذه در حاشیه این مراسم با اشاره به موضوع این استعفا اظهار کرد: من به‌عنوان رئیس شورای شهر حق اظهار نظر و نقد در مورد مسائل شهرداری و مشکلات شهر را دارم و مسئول مربوطه به‌جای شکایت از نقدها باید جنبه نقدپذیری را داشته باشد.

هدایت‌الله سلحشور با بیان اینکه من از چند ماه گذشته تا به امروز در صدد ایجاد تعامل بین شورا و شهرداری بوده‌ام، خاطرنشان کرد: این پا درمیانی‌ها نه تنها به عاقبت خیر نرسید، بلکه با دلخوری ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هیچ صحبت راستی بین شورا و شهرداری ایذه وجود ندارد، افزود: من نیز به مانند دیگر همکاران خود در شورای شهر، توان و توانایی ادامه فعالیت را ندارم و عرصه را به شهرداری واگذار کرده و امیدوارم این نهاد یک تنه بتواند از عهده کارهای شهری بر آید.

هدایت‌الله سلحشور، اسماعیل فرهادی، مجاهد مقصودی، سلطانعلی سعیدی، یوسف‌علی سواری و ایمان داودی زیلایی اعضایی بودند که از ادامه فعالیت خود در شورای شهر سر باز زدند.

باید منتظر پاسخگویی اعضای موافق شهرداری و مسئولان مربوطه بود و دلایل را نیز از زبان آنها جویا شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • میلاد سلام روز اول که خوب بود نفری ۶۰ میلیون بهتون داد همه یه پژو پارس خریدید... حالا بد شده یا دیگه پول مفتن نداره بره.............
  • شهروند شورای شهر وقتی بدون فکر شهرداری رو انتخاب میکنه که تعریفی از شهر نداره همینه.از ماست که بر ماست.بنظر من دعواتون رو تقسیم پول باشه تا اینکه احترام به نظر.چون فکر نکنم شورا هم بفکر مردم باشه.به هر حال با هم بسازین
  • شهروند شهر رو دادیم دست کیا.تا وقتی انتخابات طایفه بازی باشه همینه.تا وقتی شهردار تجربه شهر رو نداشته باشه و سواد شهرسازی و برنامه ریزی شهری و تجربه نداشته باشه همینه