وزیر نیرو: آب شرب مردم اهواز از «سد دز» تامین شود

خورنا –وزیر نیرو گفت: مقرر شده تا در آینده نزدیک آب شرب مردم اهواز از سد دز تامین شود هرچند قطعا انتقال آب از این سد برای مصارف شرب اهواز مشکلی را برای کمبود آب سد دز ایجاد خواهد کرد.

 

حمید چیت‌چیان وزیر نیرو جمعه شب در بازدید از طرح جامع آبرسانی دزفول که با حضور مقامات استانی و شهری در محل مخازن آبفای دزفول صورت گرفت اظهار کرد: بر اثر پدیده شهرنشینی و افزایش فعالیت‌های صنعتی و توسعه فعالیت‌های کشاورزی و برگشت فاضلاب کشاورزی به منابع آب زیرزمینی با مشکل عدم کیفیت مناسب منابع آب مواجه هستیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو را جلوگیری از آلودگی منابع آبی دانست و افزود: سعی کرده‌ایم با استفاده از موثرترین شیوه‌ها از جمله طرح بهداشتی فاضلاب این مشکل را برطرف کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به برنامه این وزارت برای تامین اعتبار طرح جامع آبرسانی دزفول توضیح داد: مشکل کمبود اعتبار بر روی تمام پروژه‌های عمرانی کشور سایه انداخته است اما در طرح جامع آبرسانی دزفول بنا بر پیشنهاد مسئولان این شهرستان مقرر شده تا طرح به صورت آزمایشی اجرا شود که ما نیز قطعا از بخش خصوصی برای اجرای این طرح دعوت به عمل می‌آوریم تا بتوانیم هرچه زودتر این طرح را به سرانجام برسانیم.

چیت‌چیان ادامه داد: در اجرای طرح به صورت آزمایشی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری را انجام می‌دهد و بعد از چند سال اسناد را به وزارت نیرو تحویل خواهد داد.

وی تصریح کرد: بنابراین بخش خصوصی محصول خود که آب تصفیه شده است را با قیمتی مناسب به دولت می‌فروشد و دولت نیز خرید آب را تضمین خواهد کرد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر آب شرب مردم اهواز از رود کرخه تامین می‌شود، گفت: مقرر شده تا در آینده نزدیک آب شرب مردم اهواز از سد دز تامین شود هرچند قطعا انتقال آب از این سد برای مصارف شرب اهواز مشکلی را برای کمبود آب سد دز ایجاد خواهد کرد.

مدیر آبفای دزفول نیز در حاشیه این مراسم در سخنانی به توضیح در خصوص وضعیت آب و فاضلاب شهرستان پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان دزفول از بیش از یکصد و پنج مشترک فعال آب و ۳۳ هزار انشعاب فاضلاب برخوردار است که در این زمینه بعد از اهواز رتبه دوم را در استان دارد.