در دیدار استاندار خوزستان با احزاب و تشکل های سیاسی چه گذشت؟

خورنا – در دیدار استاندار خوزستان با جمعی از احزاب و تشکل های سیاسی، لزوم فعالیت تشکل ها در همه ایام سال، حفظ منافع استان، شناسنامه دار شدن تشکل ها و فعالیت خانه احزاب مطرح شد.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی چهارشنبه شب در نشست مشترک با اعضای احزاب و تشکل های سیاسی استان خوزستان، فعالیت موسمی احزاب و تشکل را از دلایل کاهش اقبال مردم به این تشکل ها خواند و گفت:برخی تشکل ها، تنها در زمان انتخاباتفعال می شوند که این معضل، نگاه ها را به فعالیت سیاسی منفی می کند.
وی ادامه داد:اﮔﺮ اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت، از سوی ﮔﺮوه هﺎ و تشکل های سیاسی ﺷﻨﺎﺳﻨﺎﻣﻪدار اﻧﺠﺎم ﺷﻮد، همگان از این مهم سود می برند، زیرا فعالیت سیاسی نهادینه شده و از بسیاری بی قانونی ها نیز جلوگیری می شود.
مقتدایی اضافه کرد:اﮔﺮ ﺑﺨﻮاهﯿﻢ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺟﮫﺖ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ اﺣﺰاب ﻣﯿﺪان دهﯿﻢ و از آنهﺎ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻨﯿﻢ. وی با بیان قوانین کشور برای آغاز فعالیت یک حزب یا تشکل سیاسی، افزود:دولت نیز، حمایت از فعالیت های تشکل های قانونی و شناسنامه دار را وظیفه خود می داند.
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش با بیان اینکه برخی استان ها رهبری امور سیاسی را دارند برخی دیگر تابع و برخی ترکیبی از این دو هستند، افزود:استان خوزستان یک استان تابع از مرکز است.
وی با بیان مثالی از دیگر استان های کشور، افزود:استان اصفهان با وجود اینکه در جریانات سیاسی، ابداعگر بوده و در بحث های سیاسی بسیار تند برخورد می کند، فعالان سیاسی این استان در خصوص موضوعی که مربوط به منافع استان باشد، راست ترین و چپ ترین آنها نیز به نفع مردم استان عمل می کنند.
مقتدایی همچنین با تاکید بر افزایش ارتباطات تشکل ها با مرکز و حضور این تشکل ها در مرکز،افزود:تشکل ها همان گونه که سهم استان را از اعتبارات عمرانی مطالبه می کنند، سهم استان را نیز از مدیریت سیاسی کشور مطالبه کنند.
مقتدایی همچنین با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فضای نقد منصفانه در استان و کشور، افزود:امیدوارم که خانه احزاب استان نیز بزودی راه اندازی شود.
استاندار خوزستان همچنین از لزوم شناسنامه دار شدن پایگاه های الکترونیکی سخن گفت و افزود:حدود ۱۰۵ سایت الکترونیکی در استان فعالیت می کنند که تنها حدود پنج سایت، مجوز دارد و تاکید بر این است که به سویی حرکت کنیم که همه فعالیت ها قانونمند شود.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در این نشست هم اندیشی مشترک، اظهار کرد: باید به گونه ای منسجم شویم که تاثیرگذار باشیم و تنها تاثیرپذیر نباشیم.
فرج الله خبیر با بیان فرصت های این استان در خصوص توسعه، از نیروی انسانی متخصص به عنوان مزیت یاد کرد و افزود:باید تمرین کنیم که این سرمایه ها را از دست ندهیم.
وی گفت:اختلاف نظر همیشه وجود دارد اما تمامیت خواهی در هر دوره ای که باشد، مطلوب نیست و باید افراد در جریانات مختلف اجتماعی یک طیف شوند که تکمیل کننده همدیگر باشند.
خبیر معاون استاندار خوزستان ادامه داد:به فرمانداران شهرستان ها نیز توصیه می کنیم که به جریانات سیاسی بها بدهند و کتابخانه تخصصی علوم سیاسی و تاریخ نیز تاسیس شده و یا حداقل بخشی در کتابخانه مرکزی استان با این عنوان ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست، تشکل های اصلاح طلب و اصولگرا نظیر نظرات خود را در خصوص برگزاری منسجم تر نشست ها، آسیب شناسی حوزه نفوذ در مرکز، تغییر نگاه به حضور زنان در انتخابات، اتحاد احزاب اصولگرا و اصلاح طلب در موضوعات استان مطرح کردند.
جمعی از تشکل های اصولگرا، اعضای شورای مرکزی اصلاح طلبان استان خوزستان، حزب کارگزاران سازندگی، حزب اعتماد ملی، انجمن اسلامی معلمان و انجمن اسلامی دانشجویان و فارغ التحصیلان استان خوزستان، انجمن جامعه پزشکان استان خوزستان، انجمن مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز از تشکل های حاضر در این نشست بودند.