موسم استعفا برای کاندیداتوری مجلس فرا می رسد/ معمای ماندن و رفتن شهردار اهواز

خورنا – این روزها در محافل مختلف بحث بر سر رفتن و یا نرفتن برخی از چهره های شاخص اجتماعی، سیاسی و یا اجرایی در مناصب مسوولیتی که بر عده دارند بر سر زبانهاست. اعضای شوراها همچنان منتظر نظر نهایی مجلس نشینان اند تا ببیند آیا برای کاندیداتوری در خارج از قلمرو مسولیت نیازی به استعفا دارند یا خیر، مسئولان سیاسی وزارت کشور فرصت استعفا را اول اسفند از دست دادند و اینک تنها با برکناری امکان کاندیداتوری را خواهند داشت آنهم به شرطی که تا۲۸ خرداد برکنار شوند!

شهرداران هم اگر چه ابتدا بنابر اعلام استانداری می بایست تا اول اسفندماه استعفا می دادند اما نظر وزارت کشور چیز دیگری بود و آنها تا پایان خردادماه فرصت استعفا یافتند.
در میان همه نام ها بحث بر سر رفتن و یا ماندن شهردار اهواز بیش از سایرین بر سر زبانها بوده است. سید خلف موسوی شهرداری نام آشناست که مسئولیت های مهم مختلفی را در دولت های مختلف پس از انقلاب(دولت هاشمی، اصلاحات ، دولت های نهم و دهم و اینک شهرداری اهواز در دوره دولت روحانی) را برعهده داشته است و از قضا با توجه به مسولیت هایی مهم در شهرهای مختلف استان و فعالیت های عمرانی و اجرای پروژه های بزرگ در اهواز، از رقبای جدی سایر نامزدها و شانس های اصلی انتخابات به شمار می رود.
از چندی قبل موضوع ماندن یا نرفتن وی به معمایی در محافل مختلف سیاسی و اجتماعی مبدل شد و کسی بالاخره پاسخ این سوال را نیافت و حالا هرچه به ایام مهلت استعفا نزدیکتر می شویم احتمال عزم وی برای نامزدی در انتخابات بیشتر می شود.
سایت میسان نیوز در یادداشتی با اشاره به احتمال کاندیداتوری وی درانتخابات، به برخی ویژگی های وی اشاره کرده و چنین نوشته است:« جسارت در انتصابات، اجرای پروژه های بزرگ که ماسبق های شما حتی جرات فکر کردن به آنرا هم نداشتند چه رسد به اجرای آنها ،ولی وقتی شما را ساعت ۱۲ شب برروی پل سوم انهم با کلاه زرد رنگ ایمنی دیدم با خودم گفتم حتما سوپرایز بزرگی برای ما دارد، وقتی پل سوم را بموقع و در زمان مقرر به اتمام رساندید و همچون فاتحی جهانگشا بر روی عرشه آن قدم گذاشتی واقعیتش کمی ترسیدم، برقی را در چشمانتان دیدم که هرگز قبلا ندیده بودم مانده بودم که در برق نگاه این فاتح چه رازی نهفته است….. تیر اخر را با کلنگ زنی پروژه عظیم تقاطع غیر همسطح چهار شیر شلیک کردید شما را در هیبت سرداری دیدم که دارد اخرین سنگر را فتح میکند هرچند دراین شهر سنگرهای زیادی هنوز فتح نشده اند…»
یادداشت نویس این سایت در ادامه خطاب به شهردار چنین می نویسد:« قول شهیری میگوید: افکار عمومی حافظه ی ضعیفی دارد. سید برای اسطوره شدن باستی در شهرداری بمانید میدانم این سخنم خیلی ها را شاد و شما را ناراحت ولی واقعیت امر خیلی ها ظرفیت شهرداراهواز را خیلی کمتر از نمایندگی مجلس می دانند من جمله شما اما اگر کمی به دور برتان نگاه کنید و نگاهی عمیق به سرمایه ات بیاندازید و آنرا با با داشته های نمایندگان عزیز شهرمان که هنوز هیجی نشده به شما به چشم هوو نگاه میکنند، قبول کنید که با آن هیبت فاتح ایستاده برعرشه ی این کلانشهر بسیار فاصله دارد.»
نویسنده در انتها به شهردار اهواز پیشنهاد می کند در شهرداری بماند و کارهای بزرگی را که شروع کرده ادامه دهد.
از سوی دیگر برخی دیگر نیز خواهان کاندیداتوری موسوی در انتخابات هستند و معتقدند با سوابق خوبی که وی در دولت های مختلف داشته است می تواند مطالبات و خواسته های مردم خوزستان را بخوبی در مجلس، نمایندگی کند.
از دیگر چهره هایی که گفته می شود احتمال کاندیداتوی آنها در انتخابات وجود دارد زیبا صالح پور از حوزه انتخابیه ایذه و باغملک است. وی آرای خوبی در بسیاری از شهرهای استان دارد و در صورت استانی شدن انتخابات از شانس های جدی این حوزه انتخابیه به شمارمی آید. وی در دوره اول شوا، رای سوم مردم اهواز و در دوره چهارم رای اول را کسب نمود و در انتخابات دوره هشتم مجلس بیش از۵۰ هزار رای کسب نمود و در صورتی که مانعی قانونی برای نامزدی اش ایجاد نشود با حفظ حضور در شورای شهر اهواز، از حوزه ایذه و باغملک کاندیدا خواهد شد. وی هم اکنون رئیس کمیسیون مشارکت های اقتصادی شورای شهر اهواز است.
جمشید سلحشور که از چهره های دانشگاهی ایذه است و اینک در شورای شهر اهواز عضویت دارد هم شانس خوبی برای خود قائل است و مانند دیگر اعضای شورا همچنان منتظر تعیین تکلیف قانونی است که هنوز در مجلس تکلیفش مشخص نشده است . وی در حال حاضر رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اهواز است.
شایعه کاندیداتوری برخی دیگر از اعضای شورای شهر-اگرچه کمتر از دیگران- اما بگوش می رسد.
در آبادان، شایعه کاندیداتوری شهردار این شهر در برخی محافل مطرح شده است و گفته می شود وی نیز برای کاندیداتوری در انتخابات استعفا خواهد داد. همچنین شنیده شده است سیدرسول موسوی از نمایندگان ادوار خوزستان هم آماده استعفا از مشاورت استاندار خوزستان برای کاندیداتوری در انتخابات شده است.
به هر حال تا۲۸ خردادماه تکلیف مسئولان اجرایی مشمول قانون انتخابات مجلس روشن خواهد شد و معمای رفتن یا ماندن آنها در مناصب فعلی برای همیشه حل خواهد شد. باید منتظر ماند.