سید هادی خامنه ای در همایش جوانان اصلاح طلب خوزستان: باید برخی افراد بی سواد را که جایگاه بالایی در دولت دارند جابجا کرد

خورنا – حجت الاسلام سید هادی خامنه ای گفت: باید برخی افراد بی سواد را که جایگاه بالایی در دولت دارند جابجا کرد و جای آنها را به افراد با سواد و عالم داد.

به گزارش خورنا، وی شامگاه شنبه در اجلاس نقش حضور مردم در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی در محل تالار طلاییه اهواز که به همت شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح طلب استان برگزار شده بود، اظهار کرد: دوم خرداد یادبود خاطرات تاریخ یک ملت است که با حرکتی نیرومند دست به بهترین انتخاب زدند.

وی گفت: از همان اوایل انقلاب نیروهایی با عنوان گروه های چپ و یا خط امام تشکیل شدند که پس از انتخابات سال ۷۶ به نام گروه اصلاح طلب معروف شدند.

حجت الاسلام خامنه ای بیان کرد: در اصلاح طلبی مردم باید طبق قانون حرکت کنند و خلاق قانون حرکت کردن مورد قبول اصلاح طلبان نیست.

وی گفت: رای مردم امانت است حتی پیش از آنکه رای مردم به روی کاغذ نوشته و در صندوق انداخته شود باید مورد احترام مسوولان و دولت باشد.

حجت الاسلام خامنه ای اظهار کرد: در نظام مدیریتی هر چیزی که ساز و کار نظام را به عنوان نظام خاصه مردم مدیریت کند حرکتی اصلاحی است و طبق آن کارها و فعالیت های حزبی و حرکت های مردمی باید تقویت شوند.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: به همان میزان که مردم کمبود اطلاعات سیاسی دارند اطلاعات دینی و مذهبی جامعه نیز کاهش یافته، این در حالی است که در ابتدای پیروزی انقلاب جوانان علاقه بیشتری به مطالعه کتاب داشتند.

حجت الاسلام خامنه ای بیان کرد: مردم باید به همه امور به ویژه امور حقوق اساسی و حقوق بین الملل به طور مشخص آگاهی داشته باشند هر چند که توسعه سایت های اینترنتی و مجازی باعث شده که مراجعه به کتاب و دریافت اطلاعات کمتر شود اما برای درک بهتر قانون و حقوق شهروندی باید اطلاعات در تمامی امور افزایش یابد.

نماینده مردم در چهار دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: الزامات اصلی اصلاحات بازگشت به قانون است و این به معنی بازگشت به قانون اسلامی است.

وی با بیان اینکه نباید آبروی انقلاب اسلامی را قربانی اشخاص کرد افزود: انتخابات در تمامی بخش ها باید به سمت فکر و اندیشه واقعی حرکت کند و تبلغیات در انتخابات لازم است اما نباید در تبلیغات از دروغ و فریب استفاده کرد.

وی گفت: در جامعه باید به دنبال مباحثه کردن و علم آموزی بود و هم اکنون ویروس جهل و نادانی در جامعه و حتی مراکز علمی و دانشگاهی رخنه کرده است.

وی بیان کرد: باید برخی افراد بی سواد را که جایگاه بالایی در دولت دارند جابجا کرد و جای آنها را به افراد با سواد و عالم داد.