محسن رضایی: خرمشهر نیازمند نگاه ویژه مسئولان در بخش عمرانی است

خورنا –دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از مسئولان انتظار می رود که به خرمشهر از لحاظ عمرانی مثل تمام ایران نگاه نکنند زیرا جایگاه این شهر در این کشور ویژه و خاص است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: من هم به نوبه خودم به عنوان یک رزمنده و خوزستانی سالروز آزادسازی خرمشهر را به همه مردم مظلوم، صبور و خوب خرمشهر تبریک می گویم چرا که رزمندگان اسلام در طول جنگ کاری کردند که خرمشهر ما تبدیل به پایگاه آزادی خواه عالم شده است.

وی افزود: در خرمشهر فقط صدام دفن نشد؛ بلکه هر نوع آدم کشی در جهان در این شهر دفن شده است. مسئله فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست و این شهر پیام های زیادی در دل خود دارد. همانگونه که تمام ایران دست به دست هم دادند که خرمشهر آزاد شد امروز نیز باید تمام ایران دست به دست هم دهند تا خرمشهر را آباد کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: من به عنوان یک رزمنده و نه به عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسئولان انتظار دارم که به خرمشهر از لحاظ عمرانی مثل تمام ایران نگاه نکنند. عملیات برق آسای ایران با همکاری سپاه و ارتش توانست یک پیروزی خوب و شیرین را در خرمشهر کسب کند و اکنون نیز چنین روحیه برای آبادی و عمران خرمشهر مورد انتظار است.

رضایی بیان کرد: ملت بزرگ ما با اهداف و افق هایی که تعیین کرده هنوز از همه موانع رد نشده است و یکی از موانعی که توانستیم در این سال ها رد کنیم و آن هم گذر از وابستگی به دولت های دیگر و در نهایت ایستادگی و خودکفایی است.

وی عنوان کرد:‌ ملت ایران در موضوع خرمشهر اجازه نداد تاریخ گذشته خود را تکرار کنند و خاکی از ایران جدا شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: حمله عربستان به یمن هیچ تفاوتی با حمله صدام به خرمشهر و همچنین اسرائیل به غزه ندارد. اتفاقات اخیر منطقه در ایجاد ناامنی از سوی استکبار است و ما از همین جا از خرمشهر اعلام می کنیم اگر کوچک ترین تجاوزی علیه ایران انجام شود دیگر همانند گذشته فقط دفاع نخواهیم کرد بلکه از مرزها عبور کرده و درس های فراموش نشدنی به دشمن خواهیم داد.