مدیرکل ارشاد استان: کنسرت، یک فضای سالم و فرهنگی است/ برخورد با کنسرت های مجوزدار تخلف است

خورنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: برخورد با کنسرت های مجوزدار و ممانعت از برگزاری آنها یک تخلف است و قرار نیست که سلیقه ها ملاک و معیار قانون شوند.

به گزارش خورنا، همایون قنواتی اظهار کرد: اجرای برنامه های موسیقی بر اساس یک آیین نامه قانونی اتفاق می افتد که تمام مراحل برگزاری و اجرای یک موسیقی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد دقت قرار می گیرد و اشعار، ترانه و موسیقی آن نیز با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: این کنسرت ها مراحل قانونی را طی کرده و ضمن آن نیز با همراهی دستگاه های مربوطه نسبت به اعطای مجوز اقدام می کنیم.

قنواتی گفت: از نظر ما برنامه هایی که مجوز دارند باید اجرا شوند و هر کسی اخلالی ایجاد کند رفتارش غیرقانونی است و بنا نیست که سلیقه خود را برای اجرای کنسرت ها ملاک و معیار قانون قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تاکید بر اینکه هر موسیقی که مجوز می گیرد و تمام مراحل قانونی را طی می کند باید اجرا شود، ادامه داد: موسیقی برای خانواده است و کنسرت فضایی برای شنیدن هنر موسیقی است و بخشی از اوقات فراغت خانواده ها را پر می کند.

وی افزود: بخشی از حوزه فرهنگی را کتاب، تئاتر و موسیقی تشکیل می دهد، و کنسرت نیز یک فضای سالم و فرهنگی است.

وی بیان کرد: برخی دوستان بر اساس شینده ها و بدون اطلاع کافی موضع می گیرند که این موضع گیری ها از صحت کافی برخوردار نیست، اما ما نیز به جد پیگیر این هستیم که اجرای برنامه ها بر اساس قانون و مقررات و آیین نامه های قانونی اتفاق افتد/ ایرنا