زمان افتتاح فاز اول پروژه پل نهم اهواز

خورنامعاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: فاز اول پروژه پل نهم اهواز در قالب تکمیل یکی از مسیرهای ورودی این پل در خرداد ماه سال جاری افتتاح می شود.

احمد سیاحی صبح امروز در جریان بازدید از روند احداث پل نهم اهواز عنوان کرد: عملیات باقی مانده از ساخت عرشه این پل تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید. به منظور ورود این پل به مدار بهره برداری باید در حداقل زمان ممکن مسیر های ورودی و خروجی آن مشخص شوند.

وی افزود: برای ساخت مسیرهای خروجی و ورودی این پل در قسمت شرق دو گزینه مطرح شده و اعتباراتی هم برای آن مشخص شده است. مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و به طور حتم با همکاری شرکت ملی نفت ایران می توان با استفاده از ظرفیت های جاده ای این شرکت مسیر ورودی پل برای دسترسی به مناطق کوروش، زیتون و فرودگاه اهواز را هموار کرد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعامل سازنده با شرکت ملی نفت بسیاری از مسائل را حل خواهد کرد، گفت: به طور حتم با در نظر گرفتن محدودیت هایی بر روی پل نهم می توان بار ترافیکی این مسیر کاهش داد.

وی تصریح کرد: در قسمت غربی پل نیز موضوع تملک دارایی و بخش خصوصی وجود دارد. در همین راستا مقرر شده است در مدت زمان یک ماه آینده برای ۶۰۰ متر امتداد عرشه این پل به بزرگراه مدرس انحصال املاک صورت بگیرد. به دنبال تسریع در روند پیشروی این مسئله هستیم.

سیاحی با اشاره به اعتبارات این پروژه عنوان کرد: استانداری خوزستان هفت میلیارد تومان برای احداث این پل اعتبار در نظر گرفته که تاکنون سه میلیارد تومان آن را پرداخت و در چند ماه آینده نیز مابقی این هزینه را می پردازد.

وی اظهار کرد: متاسفانه اجرای برخی پروژه ها در خوزستان بدون جامعه شناسی صورت می گیرد. در این پروژه نیز تملک دارایی زمین های اطراف پل باید قبل از اجرای پروژه انجام می گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *