حجت الااسلام والمسلمین حاج مجاهد ضیغمی؛

دبیر ستاد اقامه نماز بندرماهشهر از برگزاری ۲ همایش نماز در طول سال خبر داد

گفتگویی از آمنه محتشمی و سهراب قهرمانی – خورنا حجت الاسلام ضیغمی گفت: داشتن یک زندگی آرام و بی دغدغه در گرو پرداختن به امر مهم اقامه نماز است.

پیش از آغاز همایش بزرگداشت اقامه نماز،حاج آقا ضیغمی در گفتگو با خبرنگاران خورنا به بیان اهمیت های برگزاری این چنین همایش ها و تأثیرات اقامه نماز بر خانواده ها که اصلی ترین تشکل های جامعه هستند پرداخت.

حجت الااسلام والمسلمین حاج مجاهد ضیغمی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان بندر ماهشهر در پاسخ به سوالات خبرنگاران خورنا در رابطه با اهداف این همایش نماز گفت:از اهداف اصلی همایش در دو جنبه میتواند تاثیرات خود را نمایان کند. یکی اهداف فردی که شامل اقامه نماز و پای بند بودن به آن از سوی افراد یک جامعه و دیگری اهداف اجتماعی است که شامل رسیدن جامعه به یک آرام درونی که میتواند خصوصیات بارز انسان و انسانیت و اسلامیت را در جامعه ترویج دهد.

وی ادامه داد: برگزاری چنین همایش هایی که انشاالله قرار است منبعد سالی دو بار در شهرستاتها برگزار شود میتواند به جامعه در راستای رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی دینی کمک شایان و قابل توجهی نماید.

مجاهد ضیغمی با اشاره به تشویش ها و مشکلات موجود درجامعه ، یکی از اصلی ترین راههای  مقابله با این بحرانهای روحی و روانی جامعه را پرداختن به فرایض دینی که مؤثرترین آن را اقامه نماز دانست زیرا اصلی ترین نقطه آرامش انسان زمان راز و نیاز با معبود خویش است وبهترین خط و پل ارتباطی بین خداوند و انسان نماز است و زمانی که انسانها به آرامش ریدند به طبع آن جامعه نیز به آرامش روحی و روانی خواهد رسید از این رو با پرداختن به این امر مهم میتوان گام بزرگی در حل مشکلات موجود برداشت.

حجت الااسلام والمسلمین ضیغمی بعنوان مطلب پایانی  پیامی را به مسولین و ادارات شهرستان ارئه داد: تمامی مسئولین باید به برگزاری اقامه نماز در ادارات به صورت جماعت همت ورزند و با داشتن اخلاق اسلامی و تکریم ارباب رجوع به وظیفه اسلامی خود  نسبت به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمانهای والای حضرت امام و رهنمودهای اندیشمندانه رهبرعظیم و شأن عمل نموده باشند چون بزرگترین فریضه ای که میتواند مسلمان را با هم متحد و یک پارچه و منسجم سازد نماز است.

ضیغمی در پایان ضمن تشکر از همه اصحاب رسانه در شهرستان از حضور خبرنگاران خورنا نیز تقدیر نمود.