امام جمعه بندرماهشهر: گسترش فرهنگ نماز، راه نجات یک جامعه از آشفتگی های اجتماعی است/ قدردانی غبیشاوی از حضور رسانه ها در تمام عرصه ها

گفتگویی از آمنه محتشمی و سهراب قهرمانی – خورنا امام جمعه ماهشهر گفت: برای نجات یک جامعه از آشفتگی های اجتماعی و روحی و روانی باید فرهنگ نماز را گسترش داد .

حجت الااسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در نشست خبری که با خبرنگاران خورنا پیش از همایش نماز برگزار شد، اظهاراتی را بیان کرد.

وی در جواب به سوال خبرنگار خورنا در رابطه با ارائه راه کار ایجاد انگیزه جهت اقامه نماز در میان اقشار جوان جامعه گفت: برای دستیابی به این موضوع حایز اهمیت میتوان به تلاش در جهت برگزاری همایش ها یی از این قبیل و ساختن مساجد در هر کوی و برزن و ترویج تفکرات اسلامی  همچنین با توجه به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و  تعطیلات تابستانی و در راستای پرکردن اوقات فراغات دانش آموزان  به برگزارى مراسمات و مسابقات فرهنگی_ و خدماتی که موتور محرکه ی هر مسجد هستند مبادرت نمود که طبعا تأثیر زیادی بر ایجاد انگیزه جهت اقامه نماز به خصوص در بین دانش آموزان و جوانان خواهد داشت.

امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در این گفتگو به پیام مهمی که برگزاری چنین  همایش هایی میتواند در برداشته باشد اشاره نمود و گفت: بزرگترین پیامی که این همایش میتواند داشته باشد این است که داشتن جامعه سالم و جوانان سالم در گرو اهتمام به برگزاری نماز در جامعه است.

حجت الااسلام غبیشاوی امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر در ادامه به بیان وظایف مسولین در این مقوله پرداخت و گفت:توصیه برادرانه اینجانب به تمامی مسولین ادارات و مدیران اجرایی این است که به طور جدی به اقامه نماز جماعت در ادارات اهتمام ورزند و زمینه های لازم را در راستای  ترویج فرهنگ نماز فراهم و مهیا سازند.

حاج آقا غبیشاوى افزود:گلایه ای که وجود دارد مشغول شدن به کسب و کار در هنگام وقت نمازو غافل از این که مهم ترین و بهترین راه رسیدن به رزق و روری نماز اول وقت است و هرگز نباید از نماز غافل شویم چون خداوند در قرآن کریم مسیر را برای ما مشخص نموده و می فرماید: وَیلٌ لِلْمُصَلَّین ،اَلَّذیِنَ هُم عَن صَلاتِهِم ساهُون.(ماعون آیه۴) وای بر نماز گزارانی که از نماز خود غافل هستند و نماز را با غفلت انجام می دهند.

وی ادامه داد: از این رو خواهش من از مردم این است که برای نماز اول وقت اهمیت زیادی قائل باشند.

حجت الااسلام غبیشاوی به اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود و خاطر نشان کرد:بعد از نماز موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه نمود که حرکت در زیر لوای ولایت فیقه و اطاعت مطلق بر همه ما واجب است و ما باید نسبت به اجرای توصیه ها و فرمایشات گهربار معظم و له با تمام وجود اهتمام ورزیم و بدون قید و شرط عمل نماییم چون هدف اصلی مقام معظم از نامگذاری سال جاری بعنوان سال دولت و ملت و همدلی و هم زبانی تقویت روحیه تعامل و همکاری بین همه آحاد جامعه بوده و هرگز نباید اجازه بدهیم اختلاف نظرهای جزی و سلیقه های سیاسی اهرمی برای تفرقه بین مردم و علی الخصوص مسولان و مدیران شهرستان نباشد.

وی اظهار داشت: بزرگترین دغدغه مقام معظم رهبری اتحاد و وحدت و یک پارچگی است و ما باید سعی کنیم در راستای رضای خداوند سبحان و خبا خدمت صادقانه به مردم فهیم و همیشه در صحنه شهرستان بندر ماهشهر و خشنودی مقاگ معظم رهبری (اروحنا فدا)با نشست و گفتمان در پی حل مشکلات و ایجاد زمینه های بیشتر برای حفظ اتحاد بین همه رده های مدیریتی جامعه باشیم   تا خدایی نکرده موجب تشویش اذعان عمومی و نفوذ دشمنان و ایجاد شکاف در بین یکدیگر جلوگیری کنیم.

وی ضمن تقدیر از حضور انقلابی رسانه ها در تمامی عرصه ها، توصیه کرد: رسانه ها باید به تکلیف و وظایف خودشان عمل نماید اما در هر شغل و صنفی و هر پست و سمتی باید عدل و انصاف سرلوحه زندگی باشد. نقد کنید. انتقاد کنید. اما نباید به دور از انصاف و رسالت رسانه ای باشد.

امام جمعه بندرماهشهر در پایان فرمایشات گهربارشان به نقش رسانه ها در آرامش افکار عمومی و ترویج فرهنگ همدلی و هم زبانی اشاره کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *