۲۲ روز گذشت: مسئولان به اعتصاب کارگران قطار شهری اهواز واکنشی نشان نمی‌دهند

خورنا اعتراض صنفی حدود ۶۰۰ کارگر پیمانی پروژه قطار شهری اهواز از صبح امروز (دوشنبه ۲۸ اردیبهشت) به بیست و دومین روز متوالی وارد شده است و کارگران این پروژه عمرانی همچنان دست از کار کشیده‌اند. همزمان با اعتصاب کارگران قطار شهری تعدادی از کارگران واحد حفاری و ماشین آلات که از یک هفته پیش کارفرما از ورود انان به داخل کارگاه جلوگیری می‌کند در مقابل درب ورودی کارگاه مرکزی اجتماع کرده‌اند.

منابع کارگری ایلنا در پروژه قطار شهری اهواز می‌گویند، معترضین که در بخش‌های ترانسفور، تعمیرات، عملیات خاکی و اجرا و… کار می‌کنند خواستار دریافت ۴ ماه حقوق معوقه و تامین امنیت شغلیشان پس از خاتمه اعتصاب هستند.

به گفته آنان، عامل تشدید اعتراضات صنفی کارگران قطار شهری بی‌توجه‌ای کارفرما به پرداخت مطالبات ۴ ماهه کارگران است. «آنان به جای چاره اندیشی منطقی برای خاتمه اعتصاب، سکوت اختیار کرده وکارگر اخراج می‌کنند.»

بر اساس ادعای کارگران پیمانی قطار شهری اهواز، یکی از مدیران شرکت پیمانکاری کیسون در پاسخ به کارگران معترض گفته است مدیران مالی دفتر مرکزی شرکت کیسون در تهران که پروژه‌های عمرانی زیادی در کشور درمرحله اجرا وساخت دارند منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در پروژه قطار شهری اهواز در نظر نمی‌گیرند.