مالی:

شرایط اخذ پروانه نمایش برای گروه های تئاتری سخت است

خورنارئیس انجمن نمایش استان خوزستان گفت: متاسفانه شرایط سختی برای اخذ پروانه نمایش برای گروه های تئاتری در نظر گرفته شده است.

محمد مالی عنوان کرد: در پنج ماه گذشته نگرانی های فراوانی از سوی قشر هنرمندان استان به دلیل واگذاری تالارهای آفتاب و آئینه به متقاضیان خصوصی ایجاد شد اما خوشبختانه پس از اطلاع از الزامات قانونی که اداره کل ارشاد برای این دو تالار در نظر گرفته، این نگرانی تا حدودی برطرف شد.

وی افزود: امیدوار هستیم تا در شش ماه آینده با تغییر و بهسازی تالار آفتاب، این سالن به مجموعه فرهنگی تئاتر اهواز تبدیل شود.

رئیس انجمن نمایش خوزستان با بیان اینکه شهر ما جزو معدود کلانشهرهایی است که فاقد سالن تئاتر اختصاصی است، اظهار کرد: در صورت احداث و یا بهسازی سالن تئاتر شهر، می توان آن را به قطب فرهنگی جنوب کشور تبدیل کرد که در این خصوص استانداری خوزستان در خصوص بهسازی سالن تئاتر شهر اعلام آمادگی کرده است.

مالی، تعداد نمایش های اجرا شده در سال گذشته در کل استان  را ۲۷۰ مورد برشمرد و عنوان کرد: این میزان نمایش چهار هزار و ۶۴۰ مورد نوبت بر روی صحنه رفته اند. در همین بازه زمانی، ششمین دوره تئاتر خیابانی در شهرستان باغملک و هفدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مقاومت در شهر های آبادان و خرمشهر برگزار شد.

وی با اشاره به بیست و یکمین دوره تئاتر لاله های سرخ در شهر دزفول در سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۷۸ تئاتر در سراسر استان بر روی صحنه رفته و همچنین فرایند برگزاری هجدهمین دوره فتح خرمشهر نیز در حال سپری شدن است.

رئیس انجمن نمایش خوزستان با بیان اینکه حدود ۵۵ گروه تئاتر در استان مجوز فعالیت خود را دریافت کرده اند اما از این بین تنها ۱۲ گروه پروانه نمایش دارند، گفت: متاسفانه شرایط سختی برای اعطای پروانه نمایش برای گروه های تئاتر در نظر گرفته شده است.