افتتاح ۲ کارخانه نمک‌زدایی نفت در مسجدسلیمان

خورنامدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: در آستانه یکصد و هشتمین سالروز اکتشاف نفت در ایران، دو واحد نمک‌زدایی در این شرکت افتتاح می‌شود.

ابراهیم پیرامون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: کارخانه نمک‌زدایی هفت شهیدان و کارخانه نمک‌زدایی لب سفید، دو واحد صنعتی هستند که توسط متخصصان مدیریت مهندسی و ساختمان مناطق نفتخیز جنوب طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز این پروژه‌ها که برای نخستین بار به دست توانای سازندگان داخلی و متخصصان صنعت نفت جنوب صورت گرفت فصل دیگری از خودباوری و تجلی پیشرفت مبتنی بر توان داخل را رقم زد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان تصریح کرد: این دو واحد صنعتی که در زمره مهمترین پروژه‌های فرآورش نفت نمکی شرکت ملی نفت ایران هستند با اعتباری بیش از ۹۶۴ میلیارد ریال احداث شده‌اند.

پیرامون در خصوص ظرفیت و توان این واحدهای صنعتی گفت: واحد نمک‌زدایی لب سفید و هفت شهیدان هرکدام به ترتیب ۳۰ هزار و ۵۵ هزار بشکه نفت خام را در روز فرآورش می‌کنند که با بهره‌برداری از این واحدها ۸۵ هزار بشکه به توان تولید این شرکت افزوده خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان قدیمی‌ترین تولید کننده نفت و گاز کشور است که در گستره‌ای به وسعت ۲۷ هزار کیلومترمربع در شمال خوزستان و بخش‌هایی از استان‌های لرستان و ایلام به فعالیت مشغول است و ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت و ۳۵۰ میلیون فوت مکعب گاز را دارد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *