همایش نماز در بندر ماهشهر برگزار شد +تصاویر

آمنه محتشمی – خورنا همایش بزرگداشت نماز در محل مصلای نماز جمعه شهرستان بندر ماهشهر با همکاری ستاد اقامه نماز ، دفتر امام جمعه محترم شهرستان بندر ماهشهر ، فرمانداری ، شهرداری و شورای اسلامی محترم شهرستان بندر ماهشهر برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خورنا از بندرماهشهر؛ این همایش که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید کار خود را آغاز کرد بعداز تلاوت قرآن کلیپی زیبا از فرمایشات گهربار حضرت امام خامنه ای که پیرامون جایگاه و تاثیرات نماز در جامعه انسانی بود به نمایش گذاشته شد.

سپس با خیر مقدم به مهمانان و حاضران در همایش از سوی حجت الاسلام ضیغمی،دبیر اجرایی همایش نماز ادامه یافت.

P1040440d

دبیر ستاد اقامه نماز بندر ماهشهر در این همایش که در مصلای بندر ماهشهربرگزار گردید اظهارنمود : از اصلی ترین اهداف همایش نماز و برگزاری آن، بستر سازی و زمینه سازی اقامه نماز در میان همه اقشار مختلف مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین مجاهد ضیغمی افزود:معضلاتی که در جامعه باعث می شود نماز کم رنگ شود با برگزاری اینگونه همایش ها جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: یکی از ابتکارات استانداری خوزستان برگزاری همایش های نماز در خوزستان است و در ماه های مهر و شهریور هم این همایش در بندر ماهشهر برگزار می شود.P1040456

در ادامه سالم عبادی معاونت محترم فرمانداری شهرستان بندر ماهشهر ضمن تقدیر و تشکر از مجریان و دست اندرکاران اصلی همایش  به نقش و جایگاه ویژه نماز و تاثیرات آن در بعدهای مختلف اجتماعی پرداخت.

عبادی در ادامه سخنانش افزود: برای رسیدن به یک جامعه ایده آل باید فرهنگ نماز را همگانی سازیم و در راستای ترویج فرهنگ نماز لازم همه ادارات و ارگانها و سازمانهای دولتی و خصوصی فعالیت و همکاری نمایند.

عبادی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل استانداری سالانه حداقل دوبار در اردیبهشت و مهرماه باید همایش نماز برگزار گردد و در راستای برگزاری هرچه زیبا و باشکوه تر همایش باید تمامی دستگاهها و ادارات و سازمانها تلاش نمایند.

وی در خاتمه سخنانش از امام جمعه شهرستان بندر ماهشهر و اداره ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهرستان تقدیر و تشکر کرد.P1040467

در ادمه همایش نماز شاهد اجرای تئاتر زیبایی با مضمون نماز بودیم که توسط خرد سالان و نونهالان مهد قرآن گل نرگس بودیم که مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.

سخنران بعدی همایش جناب حاج آقا دیانت از قم بودند ، ایشان پیرامون نکاتی ارزنده که نقش به سزایی از لحاظ تربیتی و خانوادگی دارد اشاره کرد و نسبت ضرورت تغذیه سالم خانواده ها تأکید نمودند.

در ادامه همایش اجرای زیبای و دلنشین تواشیح توسط گروه تواشیح منتظران مهدی(عج) زیبایی همایش را دوچندان نمود.

در ادامه همایش حجت الااسلام غبیشاوی به تشریح نقش نماز در ایجاد نظم و ثبات جامعه و تاثیرات به سزایی که تماز میتواند در راستای کنترل ناهنجاری و بزهکاری های اجتماعی داشته باشد اشارات و بیاناتی ایراد فرمودند و با بیان این مطلب که یکی از فاکتورهای اصلی یک جامعه سالم پرداختن به فرضیه واجب و بزرگ نماز است اظهار داشت: باید سعی کنیم زمینه و بسترهای لازم را برای ترویج فرهنگ نماز در بین نوجوانان و جوانان فراهم سازیم امام جمعه و جماعت شهرستان بندر ماهشهر با بیان چندین روایت زیبا در این خصوص به سخنان خود خاتمه دادند.

در خاتمه همایش به نفرات فعال در زمینه اقامه نماز در ادارات و نفرات برتری که مقالاتی در زمینه نماز به دبیرخانه همایش ارایه کرده بودند توسط امام جمعه و فرماندار و معاون فرناندار و حاج آقا دیانت ارایه گردید.

 خاطر نشان  می گردد، در همایش نماز آقای بلادیان رئیس ستاد اقامه نماز استان خوزستان- فرماندار بندر ماهشهر –  اعضا شورای اسلامی شهر – فرهنگیان – دانشگاهیان- روحانیون حوزه علمیه – اصناف مختلف – فعالان اقامه نماز در ادارات حضور داشتند.

گفتنی است، همایش نماز با محوریت فرمانداری به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز و با همکاری و مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر ، ستاد اقامه نماز شهرستان بندر ماهشهر و نیز سازمان تبلیغات  اسلامی برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ایاد سلام یا تذکر أو مطالب خوبتان